אסטרטגיה שיווקית – כך תעשו את זה נכון

אסטרטגיה שיווקית נשמע מסובך? לא ממש.
סיפור קצר להמחשה:
לפני חודש, הגומיה של הפריזר שלי, התעייפה.
בשלב הזה עשיתי מה שעושים 97% מהאנשים,
נכנסתי לאינטרנט, חיפשתי, מצאתי, התקשרתי, אמר שיש. 
נשמע אמין, מחיר סביר, קפצתי, קניתי, התקנתי ומאז חיי השתנו, ( טוב לא באמת).

תמצות מהיר של תהליך רכישה מהיר וקל, שהרי זה מוצר גנרי. פשוט.

אבל,
מה קורה כשלקוחות מחפשים מוצרים שהם לא כאלה פשוטים,
מוצרים או שירותים שתלויים בנותן השירות ובכימיה בינו לבין הלקוח?

אז מתחיל מסלול מרוצים, ואולי נקרא לזה מסלול מכשולים, כי בכל נקודה על המסלול אפשר לעוף ולאבד את הלקוח.

זה מזכיר לי את התוכנית נינג’ה ישראל שראיתי השבוע. בתוכנית, למי שלא מכיר, מתמודדים ספורטאים חדורי מטרה, שצריכים לעבור מכשולים פיזיים.
בכל תחנה הם עלולים ליפול למים ולעוף. רק אם עוברים את כל המכשולים מגיעים לזיקוקים. (ממש מדליקים זיקוקים).

אסטרטגיה שיווקית

במרחב האינטרנטי, הרגע בו הלקוח מתחיל לחפש פתרון לבעיה שלו, זה הרגע בו מתחיל מסלול המכשולים של בעל העסק, זו יריית הפתיחה..

בתסריט הבא מככבים שני שחקנים ראשיים:

יששכר, מתעורר יום אחד ומרגיש שיש לו בעיה או חסר לו משהו, נניח בא לו אתר חדש והוא מחפש גרפיקאי, הוא מתחיל לגשש. שואל חברים, מכרים, מעלה ברשתות חברתיות, פותח גוגל רוצה תשובות. הוא נמצא במצב רצפטורי פתוח. מוכן לקליטה.
 
ומנגד, הגרפיקאי אי שם במרחב הקיברנטי, ההתעוררות של יששכר היא רק יריית הפתיחה, ומכאן מתחיל מסלול מרוצים שהולך כך:
 

המסלול אותו עובר העסק נראה כך

– הלוואי שימצא אותי, שאעלה לו בחכה, שישמע עלי
– שיגיע לאתר שלי ויאהב אותי עד כדי כך שיתקשר,
– שבשיחה יששכר ירגיש שזה זה, שתהיה כימייה,
– שאענה על מה שהוא צריך ורוצה,
– שאעשה את זה טוב יותר מהמתחרים,
– שיגיד כן למחיר, למוצר לי.
 
יססס יש מכירה.
 
זה תהליך עם הרבה שלבים, הוא יכול להיות מהיר בזמן, אבל חייבים להתקיים בו כל השלבים האלו.
זה מסלול מרוצים, ואולי נקרא לו אפילו מסלול מכשולים, כי בכל נקודה על המסלול אפשר לעוף ולאבד את הלקוח.
 
 

זה הבסיס לאסטרטגיה שיווקית נכונה:

 שישמע עליכם – השלב הראשוןן והקריטי הוא שתעלו ללקוח בחכה, שישמע עליכם, מהמלצה (הכי טוב המלצה), ממודעה, מחיפוש בגוגל, אולי מכתבה מעניינת שפרסמתם, אולי מסרטון שהעלתם, השתתפתם בתערוכה, נטוורקינג, משהו מכם שיחשף ללקוח והוא בכלל ידע על קיומכם. כי אם זה לא קורה חברים אתם מחוץ למשחק.
 
שישאיר טלפון או יתקשר – שכשמגיעים אליכם, לאתר, לדף הנחיתה, לסרטון, לפייסבוק, אינסטגרם, האם המסרים טובים? מושכים את הלקוחות שאתם רוצים? מעוררים אמון, נותנים מענה ברור ומושך לבעיה של הלקוח? ובקיצור – האם השאירו פרטים או התקשרו? אם כן – נקסט.
 
שיקנה – סו פאר סו גוד, יש לכם ליד, אולי אפילו ליד חם, שמע עליכם, ראה אתכם, מתענין, נשארה התחנה הקריטית – למכור. שזו מיומנות מסוג אחר, הצלחתם? מעולה הקופה רושמת.:) אבל אם חשבתם שאפשר להדליק זיקוקים, טעיתם, עדין לא, בזה לא נגמר המסלול עכשיו מגיע שלב הבונוס
 
שימליץ עליכם – אחח אלו ההפניות הכי מתוקות, ואלו יכולות להפוך את מסלול המכשולים הזה לכזה עם הרבה גלגלי הצלה בדרך. ממליצים עליכם? יש לקוחות חוזרים? אם כן, בינגו אתם עובדים טוב. ?
 
צריכים עזרה באחד השלבים? תדברו איתי.
מאמרים נוספים בתחום אסטרטגיה שיווקית וניהול בבלוג שלי 
 
אראלה

אולי יעניין אותך גם

סליחה מה אמרת?

נמשיך את עיקרון המילים המשפיעות על התוצאות שלנו. אבל לפני כן שאלה, האם זו המילה שמשפיעה? לא. המילה רק מבטאת

עצה קטנה מאראלה מכירות

אראלה מייעצת על מכירות כחלק מתחום ההתמחות שלי, ייעוץ עסקי, היום אני רוצה לתת לכם טיפ חזק שעוזר מאוד במכירות, מדובר על