להיות מנהל טוב זה אומנות.
אומנות המשלבת מיומנויות רגשיות, הקשבה ואמפתיה לצד תעוזה, קבלת החלטות ויכולת מקצועית רלוונטית.
מנהלים מוצאים עצמם לא אחת ובמצבים מנוגדים. לדעת מצד אחד לשמור על סטנדרטים גבוהים, דרישות וציפיות, ויחד עם זאת, לשמור על חיבור אנושי ואכפתיות, שני הפכים שנראה לעיתים כסותרים.
בפועל המיומנות המרשימה של מנהלים טובים היא לדעת לאזן בין שני המצבים האלו.
לדעת מצד אחד לפעול באסרטיביות, לדרוש, לא לוותר, ומצד שני להביא רגש, אמפתיה ותמיכה רציפה בעובד.
כששני הדברים האלו מתקיימים בו זמנית, מתעורר רצון אצל העובד לתת יותר, להוכיח את עצמו.
רצון להגיע להישגים ולעמוד בדרישות.
מחקרים לאורך שנים מראים שלמנהל הישיר יש השפעה ישירה על שביעות הרצון של העובד, שלא לאמר על השמחה שלו.
מרבית המנהלים מתמנים להיות מנהל לאחר שהיו טובים מאוד בתפקיד שלהם, זה הגיוני, רק זה לא אומר שהם טובים גם כמנהלים. להיות מנהל טוב נדרשים סט כישורים ומיומנויות אחרות לגמרי מלהיות בעל מקצוע טוב.
ייעוץ למנהלים – היום יותר מתמיד
ככל ששוק העובדה משוכלל יותר, העובדים מתוחכמים יותר, רוצים להרגיש מסופקים, משמעותיים, לקבל יחס טוב, רוצים להגשים את עצמם, דרישות שבעבר לא היו דומיננטיות כל כך.
בעבר, לרוב היה שלוק של מעסיקים, הכח היה בידיים שלהם, היום היוצרות התהפכו. תעשיות רבות עושות קמפיינים מושקעים לגיוס עובדים, רמות השכר עולות. ארגונים חכמים חבינים היום יותר מתמיד שעובדים טובים זה היתרון האמיתי של הארגון. טכנולוגיות, אסטרטגיה ומוצרים אפשר להעתיק ולחקות. תרבות ארגונית ועובדים מרוצים זה גורם מבדל שיוצר יתרון אמיתי לחברות וארגונים. ייעוץ למנהלים וליווי אישי של מנהלים מאפשר למנהלים לפתח את המשאב החשוב ביותר בארגון – את עצמם ואת העובדים שלהם.
ההשקעה הטובה ביותר שארגון יכול לעשות היא במנהלים שלו. מנהלים חזקים מרימים ארגונים לביצועים מעולים. והכי חשוב – לשביעות רצון של עובדים. רצון להשאר לתרום ולהפוך לגורם משמעותי בארגון.
ככל שהשוק תחרותי יותר, ועובדים מתוחכמים יותר, כך המנהל הופך להיות משמעותי יותר ותפקידו מורכב יותר.
ייעוץ למנהלים מסייע למנהלים בשני מישורים:
המישור הראשון – במיומנויות "הקשות" הקשורות קשר ישיר לניהול משימות מכוון מטרה ויעילות עסקית לדוגמא:
- הגדרת מטרות, והצבת יעדים KPI
- ניהול תהליכים
- גיוס עובדים נכונים לתפקידים הנכונים
- תהליכי בקרה
- אסטרטגיה עסקית
- מבנים ארגוניים המותאמים לעסק
- בנית תוכניות עובדה ועוד
סט היכולות האלו הן סופר חשובות שמשפיעות על ההצלחה של הארגון ועל רמת שביעות הרצון של העובדים.
ארגון מסודר, חכם שכיף לעבוד בו.
המישור השני – מיומנויות "רכות" – הן יוצרות את היתרון התחרותי האמיתי של עסקים וארגונים.
ייעוץ טוב למנהלים מלמד את המנהל ומפתח אצלו את המיומנויות רכות. הן יוצרות את התרבות הארגונית. לדוגמא:
- הקשבה
- תקשורת
- בטחו עצמי
- אסרטיביות
- אכפתיות
- יכולת להניע עובדים גם כאלו שאינם כפופים ישירות ניהול מטריציוני
- פיתוח מיומנויות של ניהול צוות עובדים מגובש שעובד כיחידה אחת
ייעוץ למנהלים והליווי האישי שאני עושה משנה התנהגויות. במקביל, נותן כלים להתמודד עם האתגרים היומיומיים בהם נתקל המנהל, דילמות, בקונפליקטים ניהוליים.
ייעוץ למנהלים שאנו מובילות, מצליח לגעת במקומות הפנימיים שמייצרים שינוי אמיתי.
לצד כלים פרקטיים מצליחים לחולל שינוי התנהגותי שמביא לתוצאות אחרות בארגון בצוות ובחיים האישיים של המנהל.
למי מתאים ייעוץ למנהלים
ייעוץ למנהלים ולבכירים בארגונים, מיועד למנהלים, מנכ"לים ובעלי חברות שרוצים לפתח את כישורי המנהיגות, הניהול והיכולת להניע עובדים.
ייעוץ למנהלים וליווי הבכירים נעשה בפגישות אישיות 1:1.
המפגשים נותנים מענה ללבטים, לחששות ולאתגרים אתם מתמודדים המנהלים בארגון.
אני מסייעת למנהלים לפתח את כושר המנהיגות שלהם, להכניס בהירות לגבי המטרות האישיות והצוותיות ונותנת מקום לשאיפות המקצועיות. המטרה שלי היא לחזק את המנהלים, ולאפשר להם להביא את היכולות שלהם לידי ביטוי.
בפגישות אני שמה דגש על הקנית ביטחון עצמי, חיזור יכולות של קבלת החלטות, ניהול זמן עבור המנהלים.
לפתח יכולות בין אישיות גבוהות יותר, ולשפר משמעותית את ההשפעה של המנהלים על הצוות שלהם ועל הארגון בכלל.
מה כולל ייעוץ אישי למנהלים?
בתהליך הליווי האישי אני מביאה לידי ביטוי את הניסיון הרב והידע שרכשתי בתחום הניהול והתנהגות ארגונית. אני משלבת כלים מעולם ה NLP והתודעה. בתהליך הייעוץ המנהלים מקבלים כלים חדשים שמאפשרים להם לפתור דילמות, להרחיב את זווית הראיה, לראות אפשרויות חדשות ולהשפיע בצורה אפקטיבית על העובדים ועל עצמם.
ניתן לבצע ייעוץ אישי למנהלים כשירות נפרד או כחלק מייעוץ עסקי לעסקים וארגונים.
עבור מנהלים או עתודה ניהולית מומלץ להירשם לקורס פיתוח מנהלים
לסיכום:
בכדי שכל הדברים הללו יתקיימו חשוב לדעת לבחור יועץ מקצועי שמבין בשני העולמות.
יועץ שחי את העולם הארגוני עסקי, מה שנקרא המיומנויות ה"קשות" – מבין מספרים, תהליכים ובעל ראיה רחבה, לצד זה, יועץ למנהלים שמבין אנשים, עם גישה וכלים נכונים וניסיון משמעותי בהובלת תהליכים בהצלחה. רק שילוב כזה יכול לייצר את השינוי הנדרש. ייעוץ מקצועי למנהלים מאיר ומכשיר מנהלים לעידן החדש.