כל האמת על משפך שיווקי

משפך שיווקי

כל האמת על משפך שיווקי

משפך שיווקי. צמד מילים שחוק שמביא למי שהתנסה בו הרבה תסכול כאב ועוגמת נפש. וכן גם לא מעט פעמים חור בכיס.

בעלי עסקים עצמאיים למדו את כל התאוריות המלמדות איך בונים משפכים מנצחים ובכל זאת לא עובד להם. למה ומה ניתן לעשות?

לפני שנגיע לאמת על המשפכים, כמה מילים למי שלא יודע מה זה בדיוק משפך שיווקי.

מה זה משפך שיווקי

משפך שיווקי הוא למעשה תהליך המעביר את הלקוח ממצב שהוא לא שמע עליכם מעולם למצב שהוא קונה מכם.

הלקוח עובר כמה שלבים די פשוטים והגיוניים סך הכל

בהתחלה הוא נחשף אליכם. אם החשיפה אליכם דיגדגה לו איפה שהוא, הוא יתחיל להתעניין בכם, לחפש עוד ועוד מכם, לקרוא עליכם, לראות עבודות שלכם, להקשיב לכם. מתחיל להתעניין בכם התעניינות אקטיבית.

אם עניינתם אותו במידה כזו שגם מצאתם חן בעינו, הוא מתחיל לחשוב על לרכוש מכם. מה שנקרא – כוונות קניה. עכשיו הוא רוצה לשמוע מה ואיך אפשר קנות מכם. הוא מתעניין ספציפית במוצר מסויים או שירותים שאתם מציעים. בסוף אם זה עשה לו את זה הוא מגיע לשלב האחרון והמיוחל – הוא קונה מכם. מזל טוב. יש לכם לקוח חדש.

הבעיה – מתחילים את המסע בלי מים ועם מעט אמונה

המסע הזה, שנקרא משפך שיווקי, הוא מסע ארוך, במהלכו בעלי עסקים חווים עוגמת נפש, תסכול, כאב, יאוש וגם הרבה כסף שנשפך. העניין הוא, שלרוב בעלי עסקים בתחילת הפעילות, לא מודעים למסע אליו הם יוצאים. הם יוצאים בלי מים (כסף), בלי אנרגיה וכח ובלי אמונה. בלי שלושת אלו הסיכוי לצלוח את המסלול הוא אפסי.

מדובר במסע ארוך חברים. כל ההבטחות הנמצאות ברשת לא מספרות מה באמת עובר בעל עסק כשהו בא לבנות משפך שיווקי. בסופו של דבר אתם צריכים לדעת שבנית משפך שיווקי הוא מסע ארוך. אין הנחות.

מדובר בהשקעה אדירה של שעות עבודה, בכתיבת תוכן, הכנת סרטונים, בנית אתרים, בנית חנויות, קורסים דיגיטלים, וובינרים, דפי נחיתה, פוסטים, סטורי, קמפיינים ממומנים, תוכנות עזר להחזיק את כל האופרציה הזו, יועצים, לימודים, שתופי פעולה, חיזוק קשרים ועוד.

השדים המורדמים מתעוררים

בזמן בנית המשפך והעבודה עליו צצים כל השדים המורדמים. השדים בדמויות שונות של אני לא מספיק טוב, הנה לא עובד לי, פחד להוציא כסף בלי שום בטחון שהכסף יחזיר את עצמו. מתפתים לרכוש עוד סדנא ועוד ייעוץ ועוד לימודים רק בכדי לגלות שזה עדין לא זה. והמשפך עדין לא עובד כמו שצריך ולא מניב הכנסות.

יצוצו שדים של איך הוא מצליח, תראו מה הוא כותב ומה זה עושה. והיאוש. היאוש הוא חלק מהמשפך השיווקי. זה אחד הדברים שלא מדברים עליו.

זה פשוט לקוח זמן לדייק. נדרשת התמדה מטורפת, למרות הכל ואף על פי להמשיך ליצור לעשות ולהאמין בכם ובדרך שלכם.

העבודה האמיתית בבניית המשפך

העבודה האמיתי בבניית המשפך השיווקי היא להאמין שאתם יכולים לעזור ללקוחות שלכם. להאמין שיש לכם ערךזו העבודה האמיתית והכי חשובה כשבונים משפך שיווקי ובשיווק בכלל. להמשיך להאמין בעצמכם. שגם אם עדין לא גילתם את האור והקמפיין לא עובד כמו שציפיתם, וכל סדנא עולה לכם בדם יזע ודמעות לסגור את הלקוחות, למרות זאת לא להתייאש. להמשיך ולדייק את עצמכם. להמשיך לעשות. להמשיך להראות. ולהקשיב.

בנית משפכים היא קודם כל הקשבה

הקשבה לעצמכם למה הכי קרוב לליבכם. מה עושה לכם את זה מה מרגש אתכם. מי אתם. לא מי אתם אמורים להיות כי זה נשמע טוב. כי זה נשמע חכם כי זה עושה רושם טוב על אחרים. לא. מי אתם באמת מה מצחיק אתכם. איזה אנרגיה יש לכם. אתם. ההקשה החשובה והמאתגרת ביותר. מי אנחנו. 

וואי זו שאלת השאלות. כל כך קשה לנו למצוא את עצמנו כי אנחנו מאמינים שאחרים יודעים טוב יותר. ומוכשרים יותר. אבל שלא תתבלבלו. אתם מי שאתם. ומי שאתם זה הכי טוב. 

כן אני יודעת שזה קלישאה שמעוררת חוסר אמינות. וצצים השדים שאומרים. לא אני לא מספיק טוב עובדה. אז זהו. הבקשה הראשונה במשפכים השיווקיים – תהיו עצמכם. כך באותנטיות שלכם, להוריד את כל הפחדים והחרדות וסימני השאלה לאזור אומץ ולשים את עצמכם על הבמה. לדבר איך שאתם במילים שלכם. 

זה מה שיביא אליכם את הלקוחות. אנחנו אנשים שאוהבים אוטנטיות. אוהבים להרגיש שמי שמדבר אתנו הוא אמיתי. זה הוא. זה כלי המכירה העוצמתי ביותר. זה מה שיגרום ללקוחות לרצות לקנות מכם.

להקשיב לעצמכם וללקוח שלכם

הדבר השני בהקשבה הוא הקשבה ללקוח שלכם. כן. לא למתחרים שלכם לא לחברים שלכם לא לכל מי שחושב שיודע יותר טוב מכם. ההקשבה הכי משתלמת בעולם היא ההקשבה ללקוח שלכם. 

למה מקשיבים? למילים שאומר לסיפורים שמספר, למה הוא רוצה, ממה הוא מפחד, מה גורם לו להיות נינוח ומה הוא באמת רוצה. ולשם לכוון את הפתרונות שלכם. להקשיב ללקוח.

בשיטת הבריאה מבוססת כל כולה על הקשבה. מביאים את זה שם לרמת אומנות של ממש. אומנות מטורפת שמגלה לנו מי באמת האדם שעומד מולנו. מה מטריד אותו ומה הוא לא יעשה בחיים, על מה בשום אופן לא יוותר ומה הוא באמת רוצה. מה התשוקות שלו. ואז בונים שיווק בונבון. שיווק מהסרטים.

כשמקשיבים מצליחים יותר. כשמצליחים יותר מתחזקים. יותר בטוחים בעצמנו האמונה עולה הביטחון עולה, היצרתיות נפתחת. בקיצור הקשבה.

אם הייתי לומדת היום משהו אחד ויחיד הייתי לומדת הקשבה. כן ככה. להקשיב. לעצמי וללקוחות שלי ולבני המשפחה שלי. להקשיב.

מתי מתחילים לבנות משפך שיווקי

השאלה מתי כדאי להתחיל את כל התהליך? זה כמו השאלה – מתי כדאי לשתול עץ – כתשובת החכם הסיני לפני 5 שנים. או לפני 20 שנה. עוד יותר טוב. אבל. אם לא שתלתם עד היום אז היום זה הזמן. בהנחה שאתם רוצים להיות עצמאיים, רוצים עסק משלכם שתוכלו לחיות ממנו, להרוויח כסף ולהינות.

משפך שיווקי הוא בבסיס של כל עסק. כל עסק מבוסס על משפך כזה או אחר. זה עובד. פשוט צריך לדעת שזה מסע ארוך לעיתים מתסכל אבל כשהוא עובד הוא מתגמל מאין כמהו.

יאיי צאו לבנות את המשפך השיווקי שלכם. צריכים עזרה? תכתבו לי.

בהצלחה

 

אהבתם? תשתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

החיים “בכאילו”

אחת המילים הנפוצות ביותר היום היא המילה כאילו. כל מילה שלישית או רביעית. זה נכון גם בקרב בני נוער, אבל גם בקרב

קרא עוד

Connecting the Dots שלי

סטיב ג’ובס מספר בהרצאה מפורסמת שלו, שבכל זמן נתון במהלך חייו הוא לא ראה את התמונה הכוללת: הוא אסף התנסויות, חוויות ולמידה,

קרא עוד