מתי וכמה להשקיע בשיווק העסק?

השבוע האזנתי לראיון נהדר עם הכנר יצחק פרלמן לרגל יום הולדתו ה 75.

הוא אמר  – “מורה טוב הוא מורה שיודע מה להגיד, אבל יותר חשוב יודע מה לא להגיד.”

לפעמים, הוא הוסיף, מגיעים תלמידים מאוד מוסיקליים כאלו שהם יחידים ומיוחדים, והמורה רוצה לתת לתלמידים כאלו את כל מה שיש לו, הכל. ולעיתים זה מזיק,
כי הילד צריך לעבור מסלול מעצמו, להתבשל, להגיע לדברים בזמן שלו ולא להקדים את המאוחר.

אהבתי את הדברים, ואת הרעיון שיש דרך שעלינו לעבור בכדי להגיע להצלחה והתפתחות אישית.

האם בעסק ניתן להקדים את המאוחר?

האם ניתן להקדים את המאוחר או על כל בעל עסק נגזר לעבור תקופה מאתגרת, 5-10 שנים של הישרדות והתשה עד להשגת הצלחה ויציבות?

בעסקים זה מאתגר כי על הפרק עומדים כל כך הרבה דברים שקשורים לצרכים הקיומיים שלנו, לבטחון העצמי, לערך העצמי שלנו, ולמשמעות של כסף עבורנו. האם עלינו לעבור את כל הדרך בעצמנו? האם אין קיצורי דרך?

כשיצאתי לעצמאות, אחי אבי (האהוב, הגאון והמוכשר), אמר לי אראלה את תצליחי, רק קחי בחשבון, 5 שנים עד שהעסק יתבסס. אמרתי לעצמי, לי ייקח פחות. אני עם ניסיון, יכולת, רזומה, בטח אצליח לפני. בפועל, באמת לקח זמן עד שהעסק ביסס לו מנגנונים בריאים שמייצרים הכנסות קבועות.

מה חסר בשנים הראשונות? או נשאל מדויק יותר:

מה קורה בשנים המאוחרות יותר שמאפשר לעסק להתבסס והאם ניתן בעבודה נכונה להקדים את המאוחר? נסתכל מה קורה בעסק מבוסס ומצליח.

10 דברים שמאפיינים עסק מצליח:

  1. ברור לבעל העסק מה הערך שנותן, מי הלקוחות ולמה הם קונים ממנו.
  2. יש לו/לה בטחון עצמי גבוה, שנבנה גם על סמך הוכחות של הצלחה.
  3. יש לקוחות מרוצים שישמחו לספר עליו ולהמליץ לאחרים.
  4. יש עדויות חזקות שמגבירות ביקושים ומייצר תנועה בעסק.
  5. יש לקוחות חוזרים, לקוחות קבועים שמכניסים הכנסות בטוחות.
  6. נוצרה מערכת קשרים ושיתופי פעולה שמניבים הכנסות.
  7. יש מגוון מוצרים שאפשר למכור ללקוחות שונים.
  8. יש נכסים שיווקיים – אתר, קהילה, קידומים אורגניים, קמפיינים, אינסטגרם פעיל, יוטיוב, נכסים שעובדים בשבילך ומייצרים תנועה של לקוחות וכסף בעסק.
  9. יש עובדים ומנגנון תומך שמאפשר לבעל העסק להמשיך ולהתפתח.
  10. יש הכנסות שמאפשרות להשקיע בשיווק ופרסום שיניב עוד לקוחות וכסף לעסק.

האוטופיה מעלה מתרחשת בעסקים מצליחים ומבוססים.
נזכור, חוסר ביסוס הוא לא רק ענין של זמן, יכול להיות שגם 10 שנים העסק פעיל ועדין לא נהנה מכל 10 המאפיינים הללו.

איך לפעול כך שתצליחו לבסס את העסק?

סדר הסעיפים מעלה הוא גם הסדר בו הייתי ממליצה לבעלי עסקים לפעל. לענות לעצמם על הסעיפים ולראות איך הם יכולים לקדם את עצמם. מה לעשות על מנת להשיג עדויות, איך לגרום ללקוחות להיות מרוצים שיחזרו וימליצו לאחרים, אילו שיתופי פעולה עליהם לייצר על מנת לקבל הפניות.

וחריג אחד

הסעיף היחידי שהייתי ממליצה מאוד לעסקים להקדים ולעשות, ולא להמתין לסוף הוא הסעיף האחרון – השיווק והפרסום.
בעלי עסקים מבינים את הצורך בלימוד, בהכשרות, בקורסים בייעוצים ותוכניות למניהן. שזה מעולה זה נכון. אבל, הדבר המשמעותי ביותר זה להפיץ את השירותים שלכם. לפרסם. מגיעים אלי עסקים אחרי שהשקיעו סכומים מטורפים על תוכניות ליווי יקרות בטרוף, על אתר אינטרנט מושקע, על מיתוג לוגו ושאר דברים ולא נותר להם כסף לפעילות המיידית שתכניס להם הכנסות. השיווק והפרסום.

 

שיווק עולה כסף ויש לקחת את זה בחשבון

שיווק ופרסום מכניס כסף אבל הוא קודם כל עולה. עולה לשלם לבעלי מקצוע טובים, עולה לפייסבוק או גוגל, עולה. לא מדברים על זה הרבה. אבל בשביל לייצר תנועה של לקוחות צריך להופיע על הבמות ולפרסם את עצמכם.

אפשר בלי? אולי. אבל זה יעלה הרבה יותר. זה יקח יותר זמן, יערער את הבטחון, יעלה את החרדות ויהיה מאוד לא נעים.

שיווק ופרסום נכון, לאחר שבניתם את האסטרטגיה הנכונה, הוא האמצעי להגיע לעסק מניב, בעזרתו תתנו לעשיה שלכם תהודה וחשיפה כך שיגיעו אליכם לקוחות חדשים באופן רציף ועקבי.

אהבתם? תשתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

איך מתחילים שיחת מכירה

היי בימים אלו אני מעורבת בעסק חדש, מלהיב וכייפי. לצורך הסדרת הדברים קיבלתי המלצה על עו”ד. בשיחת ההכרות שלנו, שהיא למעשה שיחת

קרא עוד

איך להמנע מתרדמת בעסקים

שנים שהיא קיימת, אולי 20 שנה,חנות מכולת גדולה ונחמדה ברמת גן.מוצרי חלב, יבשים, חומרי ניקוי, ואוכל מוכן בשבתות וחגים. מדי פעם מכינים

קרא עוד