איך הפסדתי 200,000 ש"ח

ווידוי אישי כואב – חודשיים אחורה – אפשהו בסביבות פברואר, התחלתי לעקוב אחרי כ 20 מניות מובילות שבחרתי. אחת מהן הייתה זום, קראתי עליה ואחד האנליסטים המליץ עליה בחום. המחיר שלה היה 66$.

תחילת מרץ הקורונה הופיעה במערב והמניות התחילו לרדת באגרסיביות. שמחתי.  אמרתי או, אוטוטו תגיע שעת הכושר שלי. כשירדו מספיק נמוך ארכוש אותן. כך שגם אם השוק חלש אוכל להרוויח מהעליה של המניות.

היה לי ברור שהן יעלו חזרה ולכן אהבתי לראות את האדום הזה. ירידה במניות חזקות כמו מיקרוסופט ברור שתהיה עליה.

בפועל

הירידה הייתה כה מהירה אבל – כך גם העלייה. תוך חודש המניות קפצו חזרה בעשרות אחוזים והחזירו את עצמן. ואני? לא קניתי. כלום. נאדה. גורנישט.

עכשיו, כל ערב לפני השינה הלב מרגיש את הרגשת ההחמצה, שזה היה בידיים שלי ונעלם כי לא פעלתי. עקבתי אחריהן. שלוש פעמים ביום כל יום. ולא עשיתי כלום. זום  אגב נסחרת היום ב 170$. תחשבו כמה כסף זה.

זה מלמד אותי כמה דברים

א.    הקצב שבו הדברים קורים היום הוא פסיכי. מהירות החלטה ומהירות עשיה הם קריטיים בשביל להצליח. חייבים לסגל התאמה להחליט מהר ולפעול עכשיו ומיד. לא מספיק לחשוב, להרהר, לרצות. בסוף זה לעשות.

ב.     דבר שני – הקורונה האיצה תהליכים למהירות שיא.

כמה מהר?

קבלו דוגמא, הסתיים עכשיו סשן של גרי וי (אם עדין לא עוקבים אחריו תתחילו), מראיין מנהלי שיווק בכירים בעולם.
בשיחה עם גייל טיפורד
Gail Tifford  (בתמונה) מנהלת המותג WW (לשעבר שומרי משקל האמריקאי) , היא סיפרה שהם הפעילו 30,000 שיעורי ספורט בשבוע. הקורונה השביתה אותם טוטאלית, אבלתוך שישה ימים הם חזרו לפעילות מלאה באון ליין. (לזום כן? ☹)
שישה ימים להתעשת לקבל החלטה ולפעול. הכשירו את כל המאמנים שלהם,
חזרו לתפוסה מלאה ושמרו על קהילה פעילה ומאושרת.
בנוסף, במעבר לאון ליין הם למדו מיידית מה העדפות של הלקוחות שלהם ועשו שיפורים מהירים. לדוגמא – עליה בשיעורי היוגה לעומת שיעורים אחרים.

הכל קורה היום כל כך מהר. ממצמצים מפסידים.

 

שבת מנוחה 😊 
אראלה

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?