איך להיות מנהל טוב

תקשורת מנהלים

מה עושים המנהלים הטובים ביותר של גוגל

מהו מנהל טוב ע"פ גוגל – גוגל, שהוקמה ע"י מהנדסים ורוב העובדים היו מהנדסים, העלתה את השאלה, האם מנהלים באמת נחוצים ותורמים להצלחה של החברה.

ב 2002 גוגל ערכה את הניסוי הגדול ביותר בתחום, החברה פיטרה מנהלים רבים במטרה להשטיח את הארגון. אחרי שהמייסדים קיבלו פניות בלתי סבירות מעובדים, שאלות על סדרי עדיפויות, לוחות זמנים וחופשות הם הבינו שמנהלים נחוצים אבל עדין התחושה הכללית הייתה שמנהלים לא תרומים במיוחד להצלחה של החברה.

ב 2006 הקימו מיזם בשם חמצן שבדק תוצאות עסקיות של מנהלים שדורגו נמוך למול מנהלים שדורגו גבוהה.

בעבודה מעמיקה גוגל זיהתה שמונה התנהגויות מפתח שהפגינו המנהלים היעילים ואלו שהוגדרו לטובים ביותר של החברה. בהמשך המחקר נמצאו שתי תכונות נוספות משמעותיות

לאחר שגוגל זיהתה את התכונות הללו כמובילות וחשובות לעובדים, היא הכניסה תוכניות להכשרות מנהלים שמלמדות אותם איך עושים את זה בפועל, אלו התנהגויות ישפרו את כושר הניהול של המנהלים.

הדרך היעילה ביותר לשפר את יכולות הניהול שלכם נמצאת כאן

 

איך להיות מנהל טוב  – ע"פ הסקר הגדול של גוגל:

  1. מנהל טוב הוא מאמן

מנהל מסייע לעובדים לזהות את הפער בין הביצועים הרצויים לביצועים בפועל. מנהל שהוא גם מאמן מלמד את העובדים איך סוגרים את הפערים. מנהל טוב עוזר לעובדים להתמודד עם אתגרים ולפתח התנהגות של מצליחנים. תומך בהם ומאפשר להם לצמח. מנהל שהוא גם מאמן הוא כמו גנן טוב, מפתח את הקרקע לצמיחה של העובדים. מנהל טוב מסייע לעובדים לפתח מודעות, מוטיבציה התמודדות עם אתגרים כמו גם, עבודת צוות וחיזוק בטחון עצמי. כל אלו יוצרים אצל העובד רצון למעורבות גבוה יותר, יצירתיות ורצון להוכיח את עצמו ובסופו של דבר מעלה את הביצועים ומפתח עובדים מאושרים יותר.

 

  1. מנהל טוב מעצים את הצוות

תורם לעבודת צוות טובה, להקשבה, לרצון לעבוד בשותפות ולא מפתח סופר סטארים בדדים. כמו בקבוצת כדורס מעולה, גם אם יש סופרסטאר חריג בביצועים שלו, עבודת הצוות היא שמביאה נצחונות. חיבור לאנשים ויכולת להתמודד עם אתגרים ריגשיים הקיימים בכל ארגון ובכל צוות עבודה. מנהל טוב יודע להעצים את הצוות ולגרום לעובדים לרצות לעבוד יחד.

 

  1. מנהל טוב מביע עניין ודאגה להצלחת חברי הצוות ולרווחתם האישית

הוא רואה את העובדים את הצרכים שלהם, קשוב להם. ההצלחה של חברה והצוות חשובה למנהל. עובדים העידו על מקרים בהם עובד פיתח משהו ייחודי בארגון והמנהל דחף אותו להציג את הפיתוח שלו במפגשים של כלל החברה. פעולה שכזו מחזקת את העובד, הוא מרגיש שיש לו גב ושלמנהל באמת איכפת מההתקדמות האישית של העובד. זה מעצים ומחזק אותו.

 

  1. מנהל טוב הוא פרודוקטיבי ומכוון תוצאות

עובדים אוהבים להיות משמעותיים ותורמים לארגון בו הם עובדים. עניין בפרודוקטיביות והשגת התוצאות נותן לעובד תחושה של מסוגלות והגשמה. כשהמנהל מכוון תוצאות, במקביל להיותו מאמן שמתייחס לצדדים הרגשיים ולמוטיבציה הפנימית של העובד שהשילוב הזה יחד יותר מנהל טוב במיוחד. כזה שמחזיק בשתי היכולות גם יחד.

 

  1. הוא מתקשר טוב – מקשיב ומשתף מידע

תקשורת טובה היא הבסיס לניהול טוב. מנהלים שיודעים להקשיב באמת, לפעול מתוך מודעות לעובד ולצרכים שלו מוערכים יותר. משתף מידע ולא ממדר ויודע להפוך את העובד לחלק מהצוות. מנהל שמייצר תקשורת טובה ויכולת לתת פידבק גם על ביצועים לא טובים. ממנף את האתגרים ומוציא מהעובד יכולות שהוא לא חלם עליהם. כל זה קורה כשיש תקשורת טובה וחכמה, תקשורת רגישה, ללא אגו בקורתיות או שיפוטיות. התנהלות שכזו הופכת מנהלים למנהלים טובים בסדרי גודל.

 

  1. עוזר בפיתוח קריירה

למנהל יש היום תקפיד משמעותי לעזור לעובדים לפתח את הקריירה שלהם, זו נקודה שדורשת תשומת לב חשובה ושיחה עם העובדים. לתאם את הרצונות והכישורים של העובד לפיתוח הקריירה שלו. עובדים לא אוהבים שמנהלים אותם על כל פסיק בעבודה שלהם הם רוצים אוטונומיה וחופש פעולה, אבל בנקודה הזו הם מאוד ישמחו שהמנהל יהיה שותף ויסייע להם להתקדם.

 

  1. מנהל טוב הוא בעל חזון ואסטרטגיה ברורים לצוות

מנהלים שיודעים לתקשר את האסטרטגיה הארגונית ולחבר אותה לעובדים. שהעובדים יוכלו להזדהות ולרצות להיות שותפים למאמץ הארגוני נותן תחושה טובה לעובד ומעלה את הביצועים שלו. הקשבה תקשורת ושיתוף מידע מתחבר לעולם השקוף בו אנו חיים היום. פחות הנחתות מלמעלה ויותר שותפות הקשבה ותקשורת. לעיתים מנהלים חושבים שמה שהם שומעים ומבינים לגבי האסטרטגיה של החברה והכיוון העתידי ברור גם לעובדים שלה. בפועל יש פערים ותקשור נכון של החזון והדרך מחבר את העובדים.

 

  1. בעל כישורים מקצועיים מרכזיים שעוזרים לו לייעץ לצוות

עובדים צריכים לקבל עזרה מהמנהלים שלהם, יפתרו בעיות מקצועיות יום יומיות שהם נתקלים בהם. בין אם זה במתן שירות, סוגיות הנדסיות מקצועיות, משפטיות, תפעוליות או פיננסיות. לא משנה מה תחום העיסוק, לעובדים חשוב שיהיה גורם מקצועי שמסייע להם בפתרון בעיות. ומן הצד השני, לתת להם חופש פעולה לעבוד בצורה עצמאית ולסמוך עליהם שהם יכולים. עניין הלסמוך על העובד עלה מספר פעמים כדורם משמעותי.

 

  1. יוצר שיתופי פעולה

תכונה חזקה של מנהל טוב הוא לדעת ליצור שיתופי פעולה בתוך ומחוץ לארגון. להכיר שצוותי עובדה אחרים בארגון יכולים לעזור ולתרום לביצועי העובדים ולהצלחה של כולם. עובדים לא אוהבים מנהלים סוליסטים שעובדים לבד ולא משתפים צוותים אחרים.

 

  1. מנהל טוב מקבל החלטות

מנהל טוב הוא מנהל נחוש שיודע לקבל החלטות גם במצבים של חוסר בהירות וחוסר וודאות. היכולת לקבל החלטות בזמן אמת היא תכונה שגורמת לעובדים ועמיתים לסמוך על המנהל וללכת איתו. ומכניסה בהירות מפחיתה אי וודאות ומעודדת עשייה בטוחה. מחייבת את המנהל לעמוד בהחלטות שקיבל.

 

אלו חלק מהמיומנויות והנושאים אותם אני מלמדת בסדנאות ובקורסים לפיתוח מנהלים. הסדנאות והמפגשים מסייעים למנהלים להכיר את היכולות שלהם, את החוזקות ולשנות מה שנדרש.

שיפור ופיתוח מנהלים מצמיח את העובדים ואת החברה כולה. מנהלים טובים עוזרים לצוותים להשיג תוצאות יוצאות דופן ולעובדים להצליח ולהיות מאושרים יותר.

 

נשמע לכם מעניין? תלחצו כאן לפרטים נוספים.

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?