אנליסט שיווקי

המתנה הגדולה ביותר שמנכ"ל יוכל לקבל

אנליסט שיווקי – לעבוד חכם ולראות תוצאות

אנליסט משקף את המציאות העסקית דרך המספרים. 
בעזרתו יודעים כמה מרוויחים באמת, האם מתמחרים נכון, האם מתמרצים נכון את אנשי המכירות ועוד.

עבודה נכונה עם אנליסט שיווקי על בסיס קבוע מבטיחה שליטה בעסק וניהול נכון ואפקטיבי. 

כשהעסק מנוהל ומבוקר ניתן לזהות במהירות את נקודות התורפה ואפשר להגדיל באופן משמעותית את הרווחים.

תפקיד אנליסט שיווקי

אמרו כבר רבים לפני – מה שלא נמדד לא מנוהל. 

אם אני יכולה למדוד את הדברים ולהבין מה קיים היום ולאן אני רוצה להגיע, גדלים הסיכויים שזה אכן יקרה.

הבסיס לאנליזה טובה בארגון היא לדעת מה הנתונים הקיימים. לצורך כך חשוב שיהיו בארגון מערכות טובות שיכולות להוציא את הנתונים האמיתיים ואיתם לעבוד.

הדוגמא הטובה ביותר היא, תתארו לעצמכם אתכם נכנסים למשחק כדורסל של ה NBA או כל קבוצה אחרת שאתם אוהדים. 

רק מה אתם נכנסים באמצע, ואין מולכם שום לוח מחוונים שאומר מה מצבכם, מי מוביל, בכמה וכמה זמן נשאר למשחק. 

ברור שבמצב כזה כל מאבדים עניין כי כל הכיף בספורט זה לדעת מי מנצח. הדבר השני שאין אפשרות לשנות ולתקן. 

תחשבו אם הייתם השחקנים או המאמן – במצב כזה אין כל אפשרות לנצח באמת. 

מפליא כמה רבים העסקים שאין להם באמת תמונת מצב אמיתית על העסק שלהם. לא ברור מה התוצאות של האנשים, מה המצב היום ולאן רוצים להגיע.

לא מספיק להתבסס על השורה התחתונה

לעיתים יש נתוני רווח בעסק אבל בם לא מספקים. התוצאה הסופית לא מאפשרת להשתפר. 

מה שחשוב זה מה הוביל לתוצאה.
אתן לכם דוגמא – מוסך שירות שמרוויח סך הכל בסדר, בהתאם ליעדים, אבל בכניסה לעומק נכנסו להבין מאיפה המספרים נוצרים. בבחינה גילינו שאחוזי הרווח על חלפים הוא יפה מאוד, אבל אחוז השעות המתומחרות שהמכונאים עובדים הוא נמוך מאוד.

במצב כזה, כשיש בהירות עמוקה יותר, ניתן לתקן

להבין מה הגורם לאחוז שעות העבודה התומחרות הנמוך – עובדים לאט מדי, לא מתמחרים נכון לקוח, יש אבטלה סמויה. עולים הרבה מאוד דברים מעניינם שצריך לבחון ואז לקבל החלטה במה מטפלים.

כל אלו אפשריים אם באמת מבינים את המספרים ומה עומד מאחוריהם.

אנליסט בעסק ייתן לכם את תמונת המצב הנכונה ויאפשר לכם לקבל את ההחלטות הנכונות במהירות

עם זאת, הנקודה החשובה באמת היא לדעת לשאול את השאלות הנכון ולבחור על מה להסתכל. מה המדדים החשובים באמת ולבדוק איך אותם ניתן לשפר בכדי להביא את העסק לתוצאות טובות יותר.

חמישה שלבים בדרך לניהול חכם

1. מערכות BI טובות שנותנות נתוני אמת על הפעילות העסקית

2. קביעת מדדים – מה שנקרא KPI – טובים ונכונים לארגון

3. לדעת לשאול את השאלות הנכונות – לפרק נכון את הנתונים

4. לבנות תהליכי עבודה שיובילו לעמידה ביעדים

5. לשמור על הכל כמה שיותר פשוט

הנקודה האחרונה היא חשובה מאוד. ככל שהמודלים מסובכים וקשים להבנה ותובנות שוטפות כך התועלת שלהם הולכת ופוחתת. בנו את הדברים בצורה הפשוטה והקלה ביותר למעקב ובחינה.

כחלק מהשירות, אני מסייעת לקבוע מהם המדדים העסקיים המומלצים למדוד בעסק. אסייע בניהול צוותי המכירות, ניהול התזרים החודשי, וקבלת החלטות עסקיות נכונות לעסק.

איך אנליסט שיווקי יכול לעזור לכם

ניהול נכון והבנת המספרים בעסק חוסך הון. אנליסט שיווקי מאפשר לעבוד חכם ולא בכיבוי שרפות. לנהל בצורה נכונה ומדויקת את העובדים ולהביא לצמיחה של העסק. הבנת המספקים מאפשרים לקבל את ההחלטות הנכונות בהיבטים רבים – תהליכי עבודה, גיוס עובדים, השמה של העובדים הנכונים במקום הנכון, רכישות או סיוע של גורמים חיצוניים על מנת לשפר את ההכנסות והריווחיות.

למי מתאים לעבוד עם אנליסט שיווקי

לעסקים המעסיקים סוכני מכירות בשטח – אסייע בניהול אפקטיבי של המכירות והגדלת המכירות.
יבואנים ומשווקים שמחזיקים מלאים – אסייע בתכנון נכון של המלאי וניהול הזמנות לייצור (עבור מפעלים). המשמעות היא חיסכון של הרבה כסף ושליטה בעסק.
עסקים שעובדים עם לקוחות רבים וחשוב לדעת בכל רגע נתון כמה מרוויחים מהפעילות, מי מניב יותר, ומה הסיכונים בעסק.

שילוב פתרונות טכנולוגיים 

בכדי לקבל נתוני אמת צריך מערכות טובות, נכון זו השקעה, לא רק של כסף במערכת אלא זמן ניהולי של איפיון המערכת. אבל. מרגע שיש מערכת נתונים טובה, אתם מקבלים יכולת אדירה לנהל נכון את העסק ולהרוויח יותר.
כיום יש פתרונות מהירים וטובים, לא מאוד יקרים שנותנים ערך גבוה מאוד להשקעה.

לסיכום 

אנליסט שיווקי, פונקציה סופר חשובה בארגון, הוא מתחקר עבורכם את ההיבטים העסקיים בעסק, ומבצע עבורכם אנליזה חודשית על כל הפעילות העסקית.

הדבר מאפשר לקבל את ההחלטות הנכונות בזמן אמת, ונותן שליטה אמיתית על העסק. 

תקבלו תמונת מצב בהירה ומדויקת על העסק בתחומים החשובים – ניהול המכירות, ניהול מלאי, גביה, עלויות מכר, תזרים מזומנים ושיווק.
אנליזה נכונה של העסק הוא הצעד הראשון בהבראה וצמיחה של כל עסק.

שירות זה מביא לידי ביטוי את הניסיון הרב שלי בניהול יחידות עסקיות והיותי כלכלנית שמבינה לעומק מספרים ונתונים עסקיים.

נשמע מעניין? בואו נדבר