אסטרטגיה שיווקית
חמישה שלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית
זה הזמן לבנית אסטרטגית שיווקית לשנת 2023
בנית אסטרטגיה שיווקית עסקית מתחילה בלהכיר את עצמנו. זה הבסיס. ממנו יוצאים למעגלים חיצוניים. אסטרטגיה שיווקית מבוססת על יכולות הליבה של העסק, משם עוברים להכרה והבנה מי הלקוח שלנו ועל איזה בעיה או תשוקה עונים לו, ממשיכה דרך פיתוח המוצרים.
האסטרטגיה השיווקית הכוללת את המוצרים, המחיר הפרסום והשיווק בפועל הם המעגל הבא.
האסטרטגיה השיווקית הכוללת את המוצרים, המחיר הפרסום והשיווק בפועל הם המעגל הבא.
במאמר הזה אפרט את השלבים לבנית אסטרטגיה שיווקית.
חמישה שלבים לאסטרטגיה עסקית שיווקית:
1. אנחנו –
אסטרטגיה שיווקית טובה מתחילה בלהכיר את עצמנו. להסתכל פנימה ולראות את כל המקומות בהם אנחנו מעולים. מה הדבר הזה שעושה אותנו מיוחדים. המקצועיות, הניהול, היחודיות של האנשים, המוצר שהצלחנו לפתח. מה יתרונות הליבה שבזכותם נוכל לייצר לעצמנו יתרון תחרותי בשוק.
השווקים האינטנסיביים ועוצמת התחרות היום מחייבת כל עסק להבין מהם היתרונות ויביגדול שלו. ללא בידול שאפשר לתקשר אותו החוצה, יהיה קשה מאוד לשווק. קשה במובן שזה יעלה הרבה כסף, וההצלחה, האפקטיביות לא תהיה גבוהה.
אסטרטגיה שיווקית טובה מתחילה בלהכיר את עצמנו. להסתכל פנימה ולראות את כל המקומות בהם אנחנו מעולים. מה הדבר הזה שעושה אותנו מיוחדים. המקצועיות, הניהול, היחודיות של האנשים, המוצר שהצלחנו לפתח. מה יתרונות הליבה שבזכותם נוכל לייצר לעצמנו יתרון תחרותי בשוק.
השווקים האינטנסיביים ועוצמת התחרות היום מחייבת כל עסק להבין מהם היתרונות ויביגדול שלו. ללא בידול שאפשר לתקשר אותו החוצה, יהיה קשה מאוד לשווק. קשה במובן שזה יעלה הרבה כסף, וההצלחה, האפקטיביות לא תהיה גבוהה.
במקביל ליתרונות, כשאנחנו באים לבנות אסטרטגיה שיווקית, אנחנו רוצים לגלות את כל המקומות החלשים שלנו, נקודות התורפה, הן יכולות להיות תרבותיות, עסקיות, ניהוליות או ממקצועיות. אותם אזורים שמשפיעים בצורה ישירה על המשך הצמיחה והגדילה שלנו.
זיהוי היתרונות שלנו יעזרו מאוד בשיווק ובמכירות. ומהצד השני, זיהוי החסרונות והחולשות ואפשר לנו לבחור את המשמעותיים ביותר ולשים עליהם פוקוס ויעדים לשנה הבאה. שיווק אפקטיבי מתחיל בלדעת את עצמי.
בשלב הזה מסתכלים גם החוצה לכיוון ההזדמנויות והאיומים הצפויים בשוק – מיתון, אתגרי גיוס עובדים, מגמות של מיזוגים, מתחרים חדשים שנכנסים ועוד.
2. הלקוח
– זה ממשיך בלדעת את הלקוח שלנו, למה הוא בא אלינו, מה כואב לו ולמה שיבחר דווקא
בנו.
להכיר את הלקוח מכל הכיוונים, מה מרגיש, מה
מאפיין אותו, מה הוא חושב, איפה מסתובב.
ככל שנבין יותר את הלקוח, את הצדדים
הלוגיים והריגשיים שלו, כך
נוכל לשווק את התועלת שלנו בצורה אפקטיבית יותר.
זה לא פשוט כמו שזה נשמע, במפגש היום, אחד
האתגרים היה להבין מה באמת אנחנו מוכרים ללקוח. למה הלקוחות המובילים והגדולים
בוחרים בנו. נשמע פשוט אבל זה לא.
3. ההבטחה/המוצר
– לאחר שהכרנו לעומק את עצמנו ואת הלקוח, מגיע השלב בו נגדיר מה ההבטחה שלנו ללקוח
ואלו מוצרים אנחנו מספק. . זה
השלב בו נתפר החיבור בין היכולות הפנימיות והעוצמות שלנו לבין הצרכים של הלקוח.
4. האסטרטגיה השיווקית
– רק עכשיו נכנסים לאסטרטגיה השיווקית. אסטרטגיה שיווקית כוללת אסטרטגית מוצרים,
מחיר, פרסום, ומינוף העוצמות שלנו לגיוס עוד לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.
5. יעדים ותוכניות עבודה
– השלב המסכם זה להפוך את הכל לתוכנית עבודה מבוססת יעדים מטרות
מחולקת למחלקות השונות.
מטה ץוכלו לצפות בהרצאה חינם המפרטת את השלבים בצורה מעמיקה יותר.
איך בונים אסטרטגיה שיווקית לעסק.
ההרצאה הינה חלק מסדנא מלאה המיועדת לבעלי עסקים.
הסדנא מסייעת בבניית האסטרטגיה השיווקית לעסק.
אם אהבתם את ההרצאה אתם תאהבו את הסדנא המלאה, לקבלת פרטים נוספים ורישום מלאו הטופס מטה.