כך תהפוך אותך ואת העסק שלך לבעל ערך ולמקור של השפעה והשראה

המדריך הזה הוא בעל ערך רב לכל בעל עסק או שכיר שהחלום העסקי שלו לא לגמרי ברור לו. יתכן והחלטת להקים עסק עם רעיון מעולה בראש ויצאת לדרך, מה שנקרא התחלת להתגלגל.

יתכן וגם אתה, כמו עסקים רבים, סימנת מטרה לעסק שלך אבל אתה מרגיש שזה לא זה. שהעסק לא עומד בציפיות לא מבחינת ההכנסה ולא מבחינת הסיפוק שהוא מביא לך, ויש לך הרגשה שאתה יכול יותר. והאמת זה נכון! אתה יכול יותר, את יכולה יותר.

בסוף קריאת המדריך יהיו לך המתכון המנצח להגדיל את הערך שלך ולהפוך אותך ואת העסק שלך למקור של השפעה והשראה. יהי לך חלום עסקי שיקח אותך קדימה ויתן לך את האנרגיה הגבוה להצליח עם האתגרים היום יומיים.

מה זה חלום עסקי?

חלום עסקי זה התמונה שיש לך בראש כשאתה מדמיין את העסק שלך בעוד שנה מהיום. מה אתה רואה? איך נראה העסק שלך? איך אתה נראה בעסק? איך אתה מרגיש?
אם אתה עצמאי, אז מה אתה עושה? איפה אתה עובד? באיזה תפקיד אתה? איך אתה נראה ומה אתה מרגיש בתוך התמונה הזו. זה חלום עסקי.

למה צריך תמונה שכזו? למה לחלום?

תחשוב רגע על הטיול האחרון שתכננת, איך בנית אותו? אני מניחה שפתחת מפה, סימנת בדיוק את המקומות אליהם אתה רוצה להגיע, בטח אם זה היה טיול עם המשפחה והילדים, אז ידעת מראש איפה תישנו כל לילה ומה תראו כי עם המשפחה זה עולה יותר ויש לך אחריות על עוד אנשים יקרים.

בוא ניקח דוגמא נוספת, פשוטה ויום יומית יותר, כל יום אתה נכנס לרכב ונוסע, הדבר הראשון שאתה יודע זה לאן אתה נוסע, יודע במדויק! מה עיר, מה רחוב ומה מספר הבית אליו אתה רוצה להגיע. ה GPS  הכי משוכלל יוביל אותך לשום מקום אם לא תדע לאן אתה רוצה להגיע.

נשמע טרוואלי ובסיסי נכון? אז איך זה שבחיים שלנו, מרבית האנשים לא יודעים לאן הם רוצים להגיע?

עכשיו בוא נחשוב על העסק שלך

בעסקים מדברים על מטרות או חזון עסקי, אני מעדיפה לקרא לזה חלום. האם יש לך חלום עסקי? אם כן מה הוא? תרשום אותו עכשיו לפניך. אני רצינית, קח דף ועט ותרשום את החלום עסקי שלך, בהמשך ננתח אותו יחד ותוכל להבין אם החלום שלך אכן מקפיץ אותך קדימה ויביא אותך לתוצאות יוצאות דופן. רשמת? יופי! אפשר לצאת לדרך ולבדוק עד כמה החלום שלך יקח אותך קדימה . כי השלב הבא והחשוב הוא לא רק לרשום את החלום אלא לבדוק האם החלום שלך יוביל אותך לצמיחה והתקדמות כל יום.

במדריך הזה אתן לך כלים לבנות את החלום העסקי שלך ולדעת מה אתה באמת רוצה, מה יקפיץ אותך גבוה ויגרום לך כל הזמן לרצות ללמוד ולהשתפר.

לכל אחד יש את החלום שלו. הפנטזיה העסקית שלו. אין הכוונה כאן להגיד אם החלום שלך טוב או לא, לא זאת הכוונה, אבל, אם אתה רוצה להגיע לתוצאות עסקיות יוצאות דופן יחד עם סיפוק אישי גבוה, תוכל להעזר במעין "מבחן החלום", חמש שאלות שיעזרו לך להחליט עבוך עצמך האם החלום שבחרת הוא החלום המתאים לך.

יופי עכשיו אפשר לצאת לדרך, נעבור לשאלות.

 

שאלה מס 1 – האם החלום העסקי שלך הוא השגת  יעדים כספיים בלבד

כשהקמת את העסק בטח חשבת על הכסף וההכנסה שיניב לך העסק שלך, וזה מעולה, כי עסק נועד לייצר לנו פרנסה. אבל יש לי שאלה קטנה אליך, האם העסק שלך קיים רק בשביל לייצר לך פרנסה וכסף? אם כן וזו המטרה המרכזית אז יש סיכוי טוב שאתה משיג הרבה פחות ממה שאתה יכול, גם ברמה הכספית.

אם המטרה שלך בעסק היא רק לייצר כסף אני ממליצה לך לבחון את עצמך:

  • האם אתה מרגיש שהתוצאות העסקיות שלך הן נמוכות ממה שאתה יכול להגיע?
  • האם ההישגים האישיים שלך נמוכים בהרבה מהפוטנציאל שלך?
  • האם רמת ההשפעה שלך נמוכה יחסית ליכולות שלך?
  • מה רמת התשוקה והתלהבות שיש בך לקראת יום חדש?
  • האם אתה מרגיש שהיצירתיות שלך לא באה במלואה לידי ביטוי ביום יום?
  • האם אתה מרגיש שאתה יכול הרבה יותר?

יש אנשים עבורם הכסף הוא מניע מעולה ואכן הם מצליחים לייצר הכנסות גבוהות, אולם מרבית האנשים צריכים יותר מכסף בכדי להניע אותם. הם רוצים כסף אבל זה לא מניע מספק והשגתו לא מייצרת תחושת אושר והגשמה פנימית.

אז מה צריך להיות בחלום העסקי שלך מעבר לכסף על מנת שהוא יצמיח את העסק שלך בצורה יוצאת דופן, שנה אחר שנה וחשוב לא פחות ייתן לך הרגשת סיפוק והגשמה.

השאלות הבאות במדריך יתנו לך מענה לכך.

שאלה מספר 2 – האם החלום העסקי שלך מלהיב אותך

 

בכדי לדעת אם החלום אכן מלהיב אותך, בוא נעשה תרגיל קטן.

תחשוב על החלום שלך, תדמיין את עצמך חי אותו, ממש, תדמיין את החלום כאילו הוא מציאות חייך עכשיו, תדמיין את היום יום שלך, לפרטים הכי קטנים שאתה יכול, מה אתה עושה, איפה זה קורה, איך אתה נראה, עכשיו תן לעצמך להרגיש מה אתה מרגיש. האם אתה מרגיש נעים, האם הלב נפתח, האם יש תשוקה, יש בך התלהבות, יש אנרגיה, אתה רוצה להיות במקום הזה, או אולי הפוך אולי אתה מרגיש חנק חסימה, אי נעימות, לא בא לך להיות שם. תדמיין ותרגיש.

כשמדמיינים לרוב לא טועים, רק תן לעצמך כמה דקות להרגיש מה אתה מרגיש.

כשתדמיין אותך חי את החלום תוכל מהר מאוד לדעת האם החלום הזה הוא באמת שלך או שזה חלום שיושב אצלך בגלל שזה מה שמצפים ממך, או אתה רוצה לרצות את ההורים, האישה, המשפחה. אם תרגיש שזה באמת החלום שלך ולא של אף אחד אחר יש סיכוי טוב שגם תגשים אותו.

יש סיפור על איש מבוגר שטייל בגן בוטני, ופתאום שמע צפרדע מקרקרת ואומרת – אני נסיכה שתקועה בגוף של צפרדע, אם תנשק אותי אהפוך לנסיכה ואחיה איתך, האיש התכופף, פתח את ידיו והצפרדע קפצה לתוכם, קרב האיש את פיו לצפרדע, ואז שם אותה בכיס, הצפרדע התחליה לקרקר מהכיס, הי, אולי לא הבנת אני נסיכה שתקועה בגוף של צפרדע, אם תנשק אותי אהפך להיות נסיכה שלך, אז האיש המבוגר אמר: בגילי אני מעדיף צפרדע מדברת על פני נסיכה….

בא לאמר – אל תחיה את החלומות של אנשים אחרים, תחיה את החלום שלך, שילהיב אותך, וירגש אותך ולא אף אחד אחר.

מוכן לשאלה הבאה?

 

שאלה מספר 3 – האם יש בו ערך לאחרים?

עד עכשיו דיברנו עליך, וכמה שאומרים עד כאן!

אני יודעת,  אני הולכת להמליץ לך עכשיו לשנות הרגלים וחינוך של שנים. אבל אני מבטיחה לך שאם תתרגל לחשוב כפי שאסביר בהמשך כל החיים שלך ישתנו, ההצלחה העסקית שלך תעבור מהפכה והרגשת הסיפוק האישי שלך תגיע לרמות גבוהות ביותר.

חונכנו והורגלנו לחשיבה על – מה אני רוצה, מה יעשה לי טוב. וזה אכן חשוב, אבל מעכשיו תהפוך את המחשבה שלך.
אל תחשוב על מה אתה רוצה, ובמקום זה תתחיל לחשוב על איפה אתה רוצה להשפיע. מה שאתה רוצה ומה עושה לך טוב זה חשוב, זה קריטי ובלי זה כנראה שלא תצליח אבל חשוב בדיוק באותה מידה זה לדעת איפה אתה רוצה להשפיע.

בוא נחליף את התפקידים ומהיום קודם כל תשאל את עצמך איפה אתה רוצה להשפיע, לא מה אתה רוצה לעצמך. זה מהותי להצלחה העסקית שלך ולהערכה העצמית שלך.

בוא נבין את המשמעות של חילוף התפקידים, ואת העוצמה שיש בשאלת ההשפעה.

מעבר לזה שברמה הבסיסית ביותר, ככל שתביא יותר ערך ותועלת ליותר אנשים כך ערכך יעלה ויהיו מוכנים לשלם לך יותר. זה ברמה העסקית כלכלית, אבל הרמה החשובה לא פחות היא הרמה הריגשית נפשית. ברמת ההרגשה, גם אם תעשה הרבה כסף, ורואים את זה לא מעט, עדין לא בטוח שזה יביא לך את האושר, יהיה לך אולי קל יותר בחיים מבחינה כלכלית אבל לא תהיה בהכרח מאושר, אבל, אם תרגיש יום יום שעה שעה שאתה מחולל שינוי לטובה אצל אנשים ומה שאתה עושה הוא בעל ערך ומשפיע על אנשים אחרים אז אני מבטיחה לך שהסיפוק הריגשי יהיה עצום ורמת ההכנסה שלך תקפוץ גבוה גבוה, הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב. ההכנסה תגיע כי אנשים ישמחו מאוד לשלם למישהו שמשפיע עליהם ומחולל שינוי בחיים שלהם. משהו שתורם להם.

כדי שיהיה לך קל יותר לישם תשאל את עצמך:

  1. במה אתה רוצה להשפיע?
  2. על מי אתה רוצה להשפיע?
  3. מה ירגיש האדם שתיתן לו את מה שאתה רוצה לתת?

אלו הן השאלות החשובות באמת. כשתהיה לך תשובה ברורה על שלוש השאלות הללו רק אז תתחיל לעשות את השינוי האמיתי בחיים שלך. לא רק בחיים העסקיים אלא בחיים האישיים שלך ובתחושת האושר הפנימי שלך.

בוא נסתכל קצת יותר לעומק, אם תחשוב בתודעת השפעה מה אני משפיע – יבוא השפע, אבל אם תחשוב בתודעה מה אני צריך? צריך זה מהמילה צר, מאוד מצמצם, כבר במילה מרגישים הצירות וצימצום וזה משפיע מהותית על התוצאות העסקיות שלך, כשהחשיבה שלך צרה ומצמצמת התוצאות שלך יהיו בהתאם.

עכשיו, אולי הגעת לתשובה ויש לך חלום שכשתגשים אותו אתה תביא תרומה ותשפיע, אז עכשיו תחשוב שוב, האם ההשפעה והתרומה היא משמעותית? האם האדם שיקבל אותה ממך יוכיר לך תודה ברמה כזו שירצה לתת לך מהונו ומעצמו על מנת להודות לך? ואם כן, האם זה רק על אדם אחד או שאתה יכול לשכפל את ההשפעה הזו על הרבה אנשים? אם התשובה לכל השאלות הללו היא כן – מצויין. זה חלום ראוי שבהכרח יביא אותך לעושר כלכלי ואושר ריגשי. אבל אם לא, תחזור עכשיו לחשיבה וכתיבה כך שיהיה לך חלום או פנטזיה שיביא תועלת משמעותית לכמה שיותר אנשים.

שאלה מספר 4 – האם אתה יודע איך להגשים את החלום שלך

אם אתה יודע איך להגשים את החלום שלך אז זה סימן עבורך שהחלום קטן מדי עבורך. אתה יוכל להגיע להרבה יותר.

חלום קטן ומובנה בלי פנטזיה לא ימשוך אותך קדימה ולא יביא אותך לצמיחה משמעותית. גם אם תגשים אותו זה לא יהיה ממש מענין ולא יביא לפריצת דרך. אתה תשאר במוכר ובידוע. בתום התקופה תמצא את עצמך במקום דומה מאוד לאיפה שאתה היום.

יש 3 סוגי מטרות :

מטרות מסוג A – אלו מטרות שאתה יודע איך להשיג אותן.
מטרות מהסוג הזה אין בהן שום אתגר, שום קפיצת מדרגה משמעותית ואין בהן השראה. הן משעממות ולא גורמות לך לרצות ללמוד ולהתפתח בכדי להשיג אותן. לא מאתגרות אותך לצאת מהמוכר ומההרגלים הקיימים ולעשות פעולות שונות.

מטרות מסוג B – מטרות שאתה חושב שתוכל להשיג – לרוב מציגות צמיחה של10%-20%. עוברן אתה בונה תוכנית טובה ומדוייקת של איך להשיג ומה לעשות.
הבעיה עם המטרות הללו שגם הן לא מביאות להישגים משמעותיים, הן חסרות השראה ומעוף, וברוב המקרים תמצא את עצמך נופל אחורה למטרה A, מוכרת וידועה, מטרות של אותו דבר ממה שיש היום רק קצת מעל לא תייצר אצלך התלהבות כלשהיא, אתה תרגיש משועמם ונשחק מהיום יום שלך. ומה שאתה צריך זה מעוף, ענין, אתגר ותשוקה לקום בבוקר וליצור, להתחדש.

מטרה מסוג C – היא הפנטזיה שלך. זה סוג המטרות שאתה צריך שיהיו לך.
מה שמאפיין מטרות מסוג C  זה שכשאתה חושב עליהן אין לך מושג איך להשיג אותן וזה בדיוק הסימן אם המטרה טובה או לא. מטרה מסוג C צריכה להפחיד אותך ולרגש אותך בו זמנית, להלהיב אותך במידה כזו שכשתחשוב עליה תרגיש פרפרים בבטן, התלהבות, תשוקה, ותהיה מאוד גאה בעצמך כשתשיג אותה.

מטרות צריכות להיות כאלה שיוציאו אותך מאיזור הנוחות שלך ויתנו לך מוטיבציה לנוע קדימה, כל הזמן להתקדם, להרחיב יכולות, להרחיב ידיעות ובמקביל, להגדיל את ההשפעה שלך על האחרים.

תתחיל לפנטז, לדמיין לחשוב בגדול רק כך תגיע ליותר.

רבים לא יודעים לדמיין ולחלום על הישגים שהם מעבר למה שמוכר, ולכן לא מתקדמים, לרוב, אנשים לא מאמינים ביכולת שלהם להגיע להישגים יוצאי דופן, ואם כבר הצליחו לחלום  הפער בין המצוי לרצוי משתק אותם –  לא יודעים איפה להתחיל במימוש החלום.

שאלה 5 – האם החלום שלך ראוי שתשקיע בו.

השאלה הנכונה באמת היא לא האם אני יכול להשיג את החלום או האם אני ראוי שהחלום הזה יתממש עבורי אלא האם החלום שלך ראוי לך, האם החלום ראוי שתשקיע בו את הזמן והאנרגיה שלך בלהשיג אותו.

פעמים רבות חוסר הבטחון שלנו, ההרגלים היום יומים, הפחדים והחששות שלנו גורמות לנו לשאול  קודם כל האם אני יכול להשיג את זה, האם אני ראוי שהחלום הזה יתממש עבורי וזו הסתכלות שגויה.

איך תדע אם החלום הזה ראוי שתשקיע בו את כל האנרגיה שלך?

תשאל את עצמך האם הוא יגרום לך להתפתח, לצמוח לגדול להתקדם. האם בשביל להשיג אותו אתה צריך לפתח את עצמך? לרכוש ידע חדש? ליצור דברים חדשים? אם כן נהדר, כי חלום טוב הוא חלום שמצמיח אותך מקדם אותך ומאפשר לך ליצור דברים חדשים עבורך ועבור אנשים אחרים.

חלומות טובים הם כאלו שבשביל להגשים אותם תצטרך ללמוד כל הזמן, להשתפר, למצוא דרכים בלתי שיגרתיות על מנת להשיג אותן, וזה כל הכיף. תוציא את היוצר שבך. יצירתיות לא שייכת לרק לאמנים וליוצרים, גם אתה יכול להיות יוצר אם רק תדע מה אתה רוצה ליצור ולאן אתה רוצה להגיע.

לסיכום

תחשוב על החלום העסקי שלך כמו על השמש

היא תמיד שם, כולם מסתובבים סביבה, היא מאירה ונותנת חיים, בלעדיה אין קיום.

כל אחד צריך שתהיה לו שמש כזו, שתמיד תאיר לו את הדרך
ותיתן לו כח להתגבר גם בזמנים קשים ולכן, השלב הראשון בדרך לבנית עסק המייצר תוצאות יוצאות דופן לאורך זמן זה
להחליט מהוא החלום העסקי שלך. 
להרגיש אותו.  לדמיין אותו. להתאהב בו. 
לחיות אותו. כל יום.

כשזה יקרה תחווה

  • עליה ברמתההכנסהשלך
  • עליה ברמת הסיפוק האישישלך
  • עליה ברמת ההוקרה שתקבל מהסביבה

קיבלנו מתנה עצומה, את החיים.
האחריות שלנו היא ליצור מהם משהוא חדש שיאיר את הסביבה שלנו, וכשזה יקרה הכל ישתנה:

  • תקום בבוקר עם תשוקה ואנרגיה חזקה
  • תביא תועלת להרבה אנשים, ורבים יודו לך על שאתה קיים!
  • תעשה תיצור ותתקדם כל יום כל הזמן!
  • ההערכה העצמית שלך בעיני עצמך תגדל באופן משמעותי
  • תרגיש מה זה לחיות חיים בעלי משמעות

כשיהיה לך החלום העסקי שלך תרגיש את ההבדל כמו שאני הרגשתי, היום אני מבינה מקרוב את ההבדל בין לפעול מתוך מטרה אישית ראויה שיש בה השפעה על אחרים לבין פעולה אוטומטית להשגת מטרות עסקיות קרות וללא חזון אישי. זה הבדל אדיר בהרגשה, באנרגיה וביצירה.

אני יודעת את זה כי חוויתי את זה. ולמרות שהגעתי להישגים מדהימים בתעשיה בכל זאת משהוא היה חסר לי. לא הייתה לי התשוקה הזו, ליצור ולחדש ובמילים אחרות, עבורי לא הייתה משמעות לעשיה שלי. ובלי משמעות אין תשוקה, אין רצון להתפתח וללמוד, ובעצם אין התקדמות פנימית משמעותית. אז אם אתה עובד רק בשביל לשרת את הארגון או העסק שלך ורואה רק יעדי הכנסות למול העיניים תעשה לעצמך טובה ותקדיש זמן לענות על השאלה: איפה אתה באמת רוצה להשפיע.

רק כשתהיה לך תשובה ברורה ומשכנעת על השאלה הזו תהיה יצירתי יותר, מלא אנרגיה ותרצה ללמוד כל יום משהוא חדש בשביל להגיע לשם. תעשה את זה עכשיו, אין זמן מתאים יותר להתחיל וכל יום שעובר אתה חיי ליד החיים ולא את החיים.

אני מזמינה אותך לצאת מהגבולות של עצמך ולחלום, לפנטז בגדול על ההשפעה העצומה שאתה יכול להביא לאחרים, בוא להוציא את היחודיות שבך וליצור כל יום מחדש.

בהצלחה!

אראלה כרסנטי שמילה

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?