כל האמת על משפך שיווקי

משפך שיווקי
משפך שיווקי

משפך שיווקי הוא צמד מילים שחוק שעלול להביא למי שהתנסה בו הרבה תסכול כאב, עוגמת נפש ולא מעט פעמים – גם חור בכיס.

משפך שיווקי הוא למעשה תהליך שמעביר את הלקוח ממצב שהוא לא שמע עליכם מעולם, למצב שהוא קונה מכם.

בדרך הוא עובר כמה שלבים די פשוטים והגיוניים סך הכל:

בהתחלה הוא נחשף אליכם, אם החשיפה דגדגה לו איפשהו, הוא יתחיל להתעניין בכם, לחפש עוד ועוד מכם, לקרוא עליכם, לראות עבודות שלכם, להקשיב לכם. כלומר, הוא עובר לשלב שבו הוא מתעניין בכם התעניינות אקטיבית.

אם עניינתם אותו במידה כזו שגם מצאתם חן בעיניו, הוא מגבש כוונות קנייה. עכשיו הוא רוצה לשמוע עוד על מה אפשר לקנות מכם ואיך אפשר לקנות מכם. הוא מתעניין ספציפית במוצר מסוים או במוצרים שאתם מציעים. בסוף, אם עשיתם לו את זה מכל הבחינות, הוא מגיע לשלב האחרון והמיוחל – הוא קונה. מזל טוב. יש לכם לקוח חדש.

מתחילים את המסע בלי מים ועם מעט אמונה

המסע הזה, שנקרא משפך שיווקי, הוא מסע ארוך, שבמהלכו בעלי עסקים חווים עוגמות נפש, תסכול, כאב, ייאוש וגם הרבה כסף שנשפך. לרוב, בעלי עסקים בתחילת הדרך לא מודעים למסע שאליו הם יוצאים. והם יוצאים בלי מים, בלי אנרגיה וכוח ובלי אמונה.

ובלי שלושת אלו הסיכוי לצלוח את המסלול הוא אפסי.

מדובר במסע ארוך, חברים. כל ההבטחות שנמצאות ברשת הן רק הבטחות. בסופו של דבר אתם צריכים לדעת שבניית משפך שיווקי היא מסע שלא נגמר. מסע ארוך שאין בו הנחות.

מדובר בהשקעה אדירה של שעות עבודה, כתיבת תוכן, הכנת סרטונים, בניית אתרים, הקמת חנויות, קורסים דיגיטלים, וובינרים, דפי נחיתה, פוסטים, סטורי, קמפיינים ממומנים, תוכנות עזר להחזיק את כל האופרציה הזו, יועצים, לימודים, שיתופי פעולה, חיזוק קשרים ועוד.

השדים הרדומים מתעוררים

בזמן שאתם בונים את המשפך ועובדים עליו, כל השדים הרדומים ייצאו מהחורים.

הם יצוצו בדמויות של "אני לא מספיק טוב", "זה לא עובד לי", פחד להוציא כסף בלי שום ביטחון שהכסף גם יחזיר את עצמו, פיתויים כמו עוד סדנא ועוד ייעוץ ועוד לימודים רק כדי לגלות שזה עדיין לא זה. שהמשפך שלכם עדיין לא עובד כמו שצריך.

ויתעוררו גם השדים של "איך הוא מצליח", "תראו מה הוא כותב ומה היא עושה". והייאוש. הייאוש הוא חלק מהמשפך השיווקי. הוא החלק שכל מיני מומחים מעדיפים לא לדבר עליו.

העבודה האמיתית בבניית המשפך

כאמור, העבודה על המשפך היא לא קצרה ולא חד פעמית. היא לוקחת זמן. היא דורשת התמדה ואמונה שלמרות הכל ואף על פי כן, זה יצליח בסוף. היא דורשת להמשיך, ליצור, לעשות ולהאמין בעצמכם ובדרך שלכם. להאמין שאתם יכולים לעזור ללקוחות שלכם.

להאמין שיש לכם ערך.

זו העבודה האמיתית והכי חשובה בבניית המשפך: להמשיך להאמין בעצמכם. לדעת שגם אם עדיין לא גיליתם את האור, גם אם הקמפיין עדיין לא עובד כמו שציפיתם, גם אם כל סדנה עולה לכם בדם יזע ודמעות – לא להתייאש. להמשיך ולדייק את עצמכם. להמשיך לעשות. להמשיך להראות. ולהקשיב.

בניית משפכים היא קודם כל הקשבה.

הקשבה ללקוח שלכם. לא למתחרים שלכם, לא לחברים שלכם, לא לכל מי שחושב שהוא יודע יותר טוב מכם. ההקשבה הכי משתלמת בעולם היא ההקשבה ללקוח שלכם. למה מקשיבים? למילים שהם אומרים, לסיפורים שהם מספרים, למה הם רוצים, ממה הם מפחדים, מה גורם להם להיות נינוחים, מה הם רוצים באמת. כי לשם אתם צריכים לכוון את הפתרונות שלכם. לשם אתם צריכים לייצר את דפי הנחיתה שלכם, התוכן שלכם והמוצרים שלכם.

הקשבה לעצמכם. לאדם שהכי קורב. אלי. לעצמי. להקשיב מה עושה לכם את זה ומה מרגש אתכם, מי אתם. לא מי אתם אמורים להיות כי זה נשמע טוב וחכם ועושה רושם טוב על אחרים, אלא מי אתם באמת: מה מצחיק אתכם, איזה אנרגיה יש לכם. אתם.

ההקשבה הזו היא החשובה והמאתגרת מכולן. מי אנחנו? זו שאלת השאלות. כל כך קשה לנו למצוא את עצמנו כשכולם מסביב יודעים מה הלקוחות רוצים ואומרים לנו מה אנחנו צריכים לעשות.

אל תתבלבלו. אתם מי שאתם. ומי שאתם זה הכי טוב. זו לא קלישאה. זו אמת מוחלטת. תקשיבו לה, ותסננו את כל הרעש שאומר שאתם לא יודעים או שאתם לא מספיק טובים.

אל תשכחו, ההתחלה של כל משפך שיווקי הוא להיות עצמכם. כך, באותנטיות שלכם, להוריד את כל הפחדים והחרדות וסימני השאלה, לאזור אומץ ולשים את עצמכם על הבמה: לדבר איך שאתם במילים שלכם. בלי לפחד שזה לא מספיק טוב או לא מספיק חכם. אתם זה מה שיביא אליכם את הלקוחות. הלקוחות שלכם זקוקים לאותנטיות. הם צריכים להרגיש שמי שמדבר איתם הוא אמיתי. אתם כלי המכירה העוצמתי ביותר שלכם. אתם תגרמו ללקוחות לרצות לקנות מכם.

שיטת הבריאה מבוססת כל כולה על הקשבה. השיטה מביאה את ההקשבה לרמת האומנות, ומגלה מי באמת האדם שעומד מולנו, מה מטריד אותו ומה הוא לא יעשה בחיים, על מה הוא לא יוותר בשום אופן ומה הוא באמת באמת רוצה. מה התשוקות שלו.

כשיודעים את כל אז, אז בונים שיווק בונבון. משפך מהסרטים.

תזכרו, כשאנחנו מקשיבים אנחנו מצליחים יותר. וכשאנחנו מצליחים יותר אנחנו מתחזקים: יותר בטוחים בעצמנו, יותר מאמינים, יותר יצירתיים. כשאנחנו שם, אנחנו עולים על מעגל ההצלחה. והכל מתחיל בהקשבה.

מתי להתחיל

השאלה מתי כדאי להתחיל את כל התהליך, מתי להתחיל לבנות את המשפך, מתי להתחיל להקשיב, היא כמו השאלה מתי כדאי לשתול עץ. עדיף לפני חמש או עשר שנים, אבל אם עוד לא שתלתם אותו עד עכשיו – אז מוטב להתחיל ממש ממש עכשיו. 

צאו לבנות את המשפך השיווקי שלכם. ואל תשכחו להקשיב טוב טוב. תתחילו מלהקשיב לעצמכם.

בהצלחה.

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?