היי לכם,
הפעם על הנזק המטורף שנגרם ממעקב אחר מתחרים.
כשכל כך קל לבדוק מה מתחרים עושים – דווקא בזה טמונה הסכנה.
מעקב אחר מתחרים פוגע בנו בשלושת המקומות החשובים לנו ביותר. באנרגיה שלנו, בזמן שלנו והכי חשוב – בפוקוס שלנו איך? ומה ההשפעה ההרסנית של זה – במאמר שלפניכם
דרך הטובה ביותר לסרס את עצמנו היא לצפות כל היום במתחרים להקשיב להם ללמוד אותם להיות מפוקסים בהם.
באחת השיחות המרתקות, סיימון סינק מספר על ההבדלים שחווה כשעבד עם גוגל למול מה שחווה בעבודה עם מיקרוסופט (שלפני עשר שנים כן? היום מיקרוסופט כבר ממש אחרת ולכן גם מצליחים בטרוף והמניה חזקה ועולה.)
ההבדל היה פשוט ותהומי –
הראשונה (גוגל) הייתה מפוקסת בלקוחות שלה, כל מה שהם עשו היה בחשיבה על הלקוח. השנייה הייתה מפוקסת במתחרים.
התוצאות שלהן שיקפו את המחיר הכבד שחברות משלמות כשהן ממוקדות במתחרים במקום בלקוחות.
הראשונה הייתה בתנופה אדירה של חדשנות ועשייה עם מניה חזקה וצומחת, והשנייה מדשדשת, לא חדשנית כמו שיכולה להיות ועדין לא פורצת ממש. מזכיר מאוד את מה שאמר מנהל הפיתוח של אמזון – תהיו אובססיביים על הלקוחות שלכם. לא על המתחרים.
מה המחיר האמיתי שמשלמים בעלי עסקים קטנים
כמו שזה נכון לעסקים ענקיים ככה זה נכון לעסקים קטנים. רק עבור עסק קטן המשמעות קריטית פי כמה.
עבור עסק קטן זה ההבדל בין להיות מתוסכל, מפוחד, עם ביקורת עצמית מסרסת והרסנית לבין להיות מצליח חדשני ומתקדם.
כשבעל עסק קטן או עצמאי ממוקד בפעילות של המתחרים שלו הוא מידית מאבד פוקוס מהלקוחות שלו, וככל שמתרחקים מהלקוח כך מתרחקים מהכסף.
ההשפעה הכי חמורה היא על האנרגיה שלכם.
מאחר וברגע ונכנסתם פעם אחת לפרסומת של המתחרים שלכם, הם "ירדפו" אחריכם בכל מקום באינטרנט, וכל פעם שתראו אותם זה יוריד עוד ועוד את הבטחון שלכם, ויבזבז לכם עוד ועוד זמן לצפות בהם במקום לייצר תוכן משלכם וחשיבה משלכם על הלקוח שלכם.
הנזק לא מסתיים כאן
הנזק הגדול הוא בירידה ברמת האנרגיה.
צפיה במתחרים שלכם מערערת את הבטחון ומעלה את השאלה, אפילו בלי שתרגישו, האם מה שאני עושה טוב? האם זה נכון? לרוב התשובה שלכם לעצמכם תהיה לא. לא מספיק טוב, לא מספיק טובה.
קולטים? נכשלים עוד לפני שמתחילים. שיחות ארוכות עם הלקוחות שלי הם בדיוק על הנקודה הזו. תתחילו תעשו. תלמדו. תשפרו. רק תעשו.
במאמר מענין ציטט היום רוגל אלפר את ואנסיל (בסדרה על מיקל ג'ורדון) "המכשלה הגדולה של הרבה שחקנים, לא משנה כמה הם מוכשרים, היא המחשבה על הכישלון. מייקל לא מאפשר למה שמחוץ לשליטתו להכנס לו לתוך הראש. הוא אמר – "למה לי לחשוב שאני אחמיץ קליעה שאפילו לא לקחתי עדיין"?
וכך מוצאים עצמם בעלי עסקים רבים לא זורקים אפילו את הקליעה כי במקום להיות ממוקדים בלקוח הם ממוקדים במתחרים וזו אחת הדרכים המופלאות להוריד את הבטחון ולא לעשות.
"למה לי לחשוב שאחמיץ קליעה שאפילו לא לקחתי אותה"
נ.ב. כל מה שאני כותבת לכם אני בעצם כותבת לעצמי. תודה שאתם כאן 😊