על אמונה ועסקים

היי לכם 

 

בדיוק כמו שהגוף שלנו מדבר איתנו, ולפי הכאבים והמחלות אנחנו יכולים להבין איפה אנחנו לא מאוזנים, כך גם העסק שלנו הוא מראה טובה עבורנו. הוא מזמן לנו הזדמנות להתבונן פנימה במצבים שונים. אנחנו לומדים מהחוץ לפנים.

העסק שלנו שם אותנו מול הפחדים שלנו, מול הביטחון או חוסר הביטחון שלנו, מול עצמנו, מול ההתמדה שלנו, והדחיינות שלנו, מראה לנו את התקשורת שלנו, ומציג לראווה את האמונות הפנימיות שלנו.

מה לעשות עם כל האיתותים והסימנים האלו? איך יודעים לקרוא אותם? לפענח אותם? כשם שיש צפונות הגוף, יש צפונות העסק.
זה בא בהצלחות שלנו, בניצחונות שלנו, בהישגים שלנו, בכשלונות שלנו. כל אלו הם אותות עבורנו. זה מראה לנו את הפנים שלנו.

דוגמא:

"אי אפשר לעבוד עם לקוחות ישראלים, הם כל הזמן מתלוננים, רק רוצים עוד." שומעת את האמונה הפנימית צורחת החוצה. אי אפשר לעבוד עם ישראלים.


אז איך תצליח אם כולם חארות ורוצים לרמות אותך?
איך תצליח? ובכלל, איך זה מרגיש להסתובב ככה בעולם? עם הרגשה שכולם רוצים לרמות אותך? איך מסתובבים עם אמונה כזו? איזה רטטים יוצאים ממך? איזה רטטים אתה משדר החוצה? ואיזה אתה מושך אליך?

כל שצריך זה להקשיב. להקשיב למילים, שיוצרות משפטים שמציפות למעלה אמונות, חסמים, פחדים.


עכשיו מה עושים עם זה? איך משנים את זה?
הרי ככל שנחשוב באמונה מסוימת זה יגיע אלינו יותר ויותר. זו תהיה המציאות של החיים שלו. זה הרטט שמשדר החוצה וזה מה שיתפס עליו, כמו שיש בגוף קולטנים עם צורה מסויימת שקולטים את אותם אברונים שיודעים להתלבש בדיוק על הקולטן הספציפי. כמו הפרח שמושך אליו את הדבורה, היא מתחברת לשדר של הפרח, או בהפוך – החרא שמושך את הזבובים. הכל זה השדרים הרטטים שמפזרים לאוויר ומושכים אליו את מי שמתאים לתדר הזה.


ואם הוא לא מתאים לתדר הזה בדיוק ובכל זאת הגיע? הוא יתאים את עצמו – יהיה קשה יותר, ונצלן יותר, ווכחן יותר וידרוש יותר, כי זה התדר הקיים.

אתם מכירים מצבים שאתם מתנהגים אחרת מול אנשים שונים, מול אחד מתנהגים בצורה מסוימת ומול אחר בצורה אחרת. כי אלו השדרים והתדרים. מה יתחבר למי שמאמין שהלקוחות הישראלים הם בלתי נסבלים? ברור שיקבל בדיוק את זה. לקוחות קשים ובלתי נסבלים. ואז גם יגיד לעצמו. ידעתי. הלקוחות הישראלים הם אסון. אסון. אי אפשר לעבוד איתם.


איך משנים את התפיסה? איך משנים את האמונה?
1. דבר ראשון, להסכים לראות את זה – בשביל זה צריכים אנשים שיקשיבו לכם ושישקפו לכם את זה, ואתם גם תסכימו להקשיב להם. לרוב – אין נביא בעירו. צאו חפשו לכם את הנביא מחוץ לביתכם ולסביבה הקרובה. לא כי הם לא יודעים להגיד לכם את זה אלא כי יש סיכוי טוב שלא תקשיבו להם.


2. תפסיקו להגיד את זה – המילים שלנו יוצרות עוד ועוד ועוד מאותו הדבר. רוצים לשנות מציאות תפסיקו להגיד את הדברים שלא משרתים אתכם, כמו אין לי, לא יודע, אי אפשר, או כל הלקוחות הישראלים חארות.


3. תתחילו לחפש ולמצוא דוגמאות שמנוגדות לאמונה שלכם. לדוגמא לחפש ולמצוא דוגמאות זהב של לקוחות ישראלים מצויינים, אצלכם או אצל בעלי עסקים אחרים. הכניסו למרחב שלכם כל דבר שנוגד את האמונה ההרסנית שלכם. תתמקדו בהפוך מהאמונה שלכם.


4. להחליף – כשהמחשבה על האמונה ההרסנית עולה – תגידו לה – הנה שוב הגעת. הבנתי. הקשבתי לך מספיק זמן. לא מאמין לך יותר. לא לתת לה מקום. בבחינת הבא להורגך השקם להורגו.

חג הסוכות הוא חג בסימן הגברת האמונה, כך שזה זמן נהדר לעשות עבודה אמונית.

********************

מוזמנים לקבל ייעוץ עסקי ואישי למקד, להגדיל הכנסות ולשווק אפקטיבי. 
053-3389441

 

חג שמח לכם ושנה טובה,

אראלה

 

 

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?