רעיון שיווקי לאנשים יצירתיים ומהירי תגובה

לפני חצי שנה שמעתי הרצאה מעולה של דויד מירמן סקוט איש שיווק מבריק על שיווק און ליין (בארה"ב).

בהרצאה הוא הציג רעיון מדליק שמתאים לאנשים יצירתיים שפועלים במהירות. בעזרת הרעיון הזה הצליחו בעלי עסקים מוכשרים ויצירתיים לייצר הכנסות במכפלות בטווח מאוד קצר וכמעט ללא מאמץ.

הרעיון הזכיר לי איך כילדים היינו תופסים גלים בים. זה היה הכיף אדיר. כשתופסים גל רציני מרגישים איך כח חיצוני, לא שלנו לוקח אותנו ללא מאמץ ובמהירות שיא לעבר החוף. פשוט רוכבים על הגלים תדמיינו לרגע את ההרגשה.

עכשיו, דמיינו שיש לכם גל כזה בעסק, גל שיכול לקחת אתכם בלי מאמץ במהירות שיא לכיוון שאתם רוצים. נשמע טוב נכון? השאלה איפה מוצאים גלים כאלה ואיך רוכבים עליהם בלי להשקיע מאמץ ובלי להלחם, פשוט לתפוס את הגל.

הגלים שדיויד הציג היו גלים חדשותיים, ארועים חדשותיים גדולים, מענינים, כאלו שיש להם זיקה לעסק שלכם ואתם יכולים לחבר אותם אליכם ולרכב על הגל התקשורתי.

דוגמא מענינת שהוא נותן – הייתה כשאובמה ביקר בזמנו באוסטרליה – חברת ביטוח תפסה גל באופן יצירתי ומיד כשכף רגלו של אובמה דרכה על אדמת אוסטרליה הם שיחררו ידיעה – עשינו לאובמה ביטוח למקרה שתנין יטרוף אותו. אם זה יקרה, מישל אובמה תקבל 50,000$ מכספי הביטוח.

 

 

תוך זמן קצר מאוד הם נהנו מחשיפה של 4,969 ידיעות – די מטורף, מדובר על שווי פרסומי שיווקי ששווה הון. ונכון זה ארה"ב ואצלנו הכל הרבה יותר קטן אבל הרעיון מגניב ויכול לייצר תהודה שלא מתרחשת באופן רגיל בעלויות 0 ובמהירות שיא.

 

הדבר הכי קריטי בלתפוס גלים זה לדעת לתפוס אותם בזמן, אם מוקדם מדי אין בכלל גל, ואם מאוחר מדי זה לא עובד מתרסקים עם הגל ואנחנו חוטפים את החול בפרצוף. הטיימינג הוא הדבר הקריטי גם בתפיסת גלים תקשורתיים. את התשובה מה הטיימינג הנכון להכנס – אפשר לראות מהתרשים מהמצגת של דויד.

מה זה אומר? – שמי שרוצה לעשות שימוש בכלי הזה חייב להיות ערני ולתפוס את הארועים כשהם רק מתחילים, במצב הזה כת בים מחפשים חומר ורוצים לשדר דברים מענינים ושונים, ואולי הכתבה שלכם תדליק אותם ויכניסו לסיקור התקשורתי.

 

בנוסף כמובן – לחשוב יצירתי כל הזמן – איך האירוע הזה יכול להתחבר לעסק שלי. מצאתם משהו כזה? – כל מדיה יכולה להיות רלוונטית – לכתוב ולפרסם מאמרים, כתבות, ראיונות, סרטונים כל דבר שמתייחס לארוע החדשותי. במקרים המעולים, כתבים ישמחו לשמוע את דעתכם ותוכלו להשיג תוצאות נפלאות כמו במקרה של חברת הביטוח.

 

אז מה נדרש?

להיות קשובים לארועים חדשותיים, לסיפורים מענינים ולעשות דבר אחד – לשאול איך זה יכול לעזור לעסק שלי, למצוא את הרעיונות המדליקים, השונים, המיוחדים שיחברו את העסק שלכם לארוע החדשותי. אם יש לכם צוות עובדים – אולי לקיים פגישות חשיבה ולהעלות רעיונות, הרעיון הזוכה יקבל פרס. זה יכול להיות 10 עצות ל…. איך תמנעו מ…..  מה אני יכול לתרום כאן ולמשך תשומת לב, איזה ערך אני יכול לתת לקוראים, לצופים, תמיד להתבונן מעיני הקורא והצופה, אליו אנחנו מדברים. אם יענין אותו ויתרום לו יש מצב שתתפסו גל.והכי חשוב לפעול בזמן אמת. בדיוק בטיימינג הנכון.

בהצלחה

ממליצה לשמוע ולקרוא את David Meerman Scott – הוא מוכשר מאוד.

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?