בלונדון יש חנות מדליקה, חנות בה כל הקרמים, הסבונים והמשחות מוצגים כאילו היו מעדנים אכילים. טפנד זיתים ביקשת? קרם גוף קיבלת, בא לך חריץ גבינה טעימה? זה בעצם סבון גוף ריחני, חשקה נפשך בלבנה? הופ זה קרם הפנים.
כשהדברים מוצגים ככה בחנות, אי אפשר שלא לרצות לגעת בהם, להריח אותם, למשש, לנסות, קצת מהקרם הזה, להרגיש את הסבון ששם ולשוטט בסקרנות בכל החללים הפתוחים והמגרים.
לא כל החנויות נראות כך, אבל די סביר שמי שיש ברשותו חנות, בטוח משקיע מחשבה איך הדברים נראים בחנות.
איפה הם ממוקמים, איך הם מסודרים, איזה ריח יש בחלל, איזה מוסיקה מושמעת, מוודא שהפריטים המוצגים מושכים את העין, שיהיו אטרקטיביים.
שהלקוח יחזיק ביד, ימשש יתאהב וייקח את המוצר עד לקופה.
לעסקים שאין חנות פיזית חייבת להיות פלטפורמה אחרת למכירה – אולי חנות אינטרנטית, בה עובדים רק חלק מהחושים (חוש הריח עדין לא הגיע לאון ליין לדגמא) ועבור עסקים אחרים "החנות" היא אנשי המכירות שלהם. האנשים בשטח שאמורים לייצר את החוויה במקום החנות הפיזית או האינטרנטית. הם החנות שלהם.
אנשי המכירות בשטח הם החנות
הם עושים את הרושם, הם יוצרים את הקליק, הם גורמים ללקוח לרצות אותם, בין אם זה קורה פיזית בפגישה ובין אם זה מתרחש בשיחת טלפון.
עכשיו כשחושבים על אנשי המכירות שלכם כאל החנות שלכם,
סוג של חנות ניידת,
איך הם נראים, האם הם לבושים נכון, האם הם באים מוכנים לפגישות?
האם יש להם את הכלים להדגים את המוצרים? להראות אותם?
האם הם יכולים להמחיש את היכולות שלכם?
האם הם באים בטוחים למול המתחרים או שהם מרגישים שאין להם מה למכור, שיחסית למתחרים הם נחותים, במחיר, במוצר, בשירות או בכל דבר אחר שהוא משמעותי למכירה?
איך הם נשמעים? אם הנציגים מוכרים בטלפון, איך הם נשמעים?
מאחר ואנשי המכירות שלכם הם החנות שלכם,
תקדישו מחשבה והתבוננות לפרטים כאילו הם החנות שלכם ואולי תגלו דבר או שניים שיכולים לסייע להם לסגור עסקאות בקלות רבה יותר.