רואים אתכם - קונים מכם - צ'ק ליסט מיוחד
כך תגדילו את האפקטיביות של הקמפיין השיווקי שלכם
7 צעדים לפני שעולים בקמפיין ממומן
אני מאמינה ששיווק טוב הוא פשוט. העקרונות פשוטים. אם אתם מתחילים להסתבך, להתבלבל, תדעו מיד שהבסיס שלכם עדין לא פוצח. זה תמרור אזהרה מעולה שאומר לכם – אוקי בואו נחזור לבסיס.
לאנשים, ולפעמים דווקא ליועצים עסקיים, יש נטייה לסבך את הדברים. לא מכוונות רעות, אלא פשוט הם רואים את המציאות כמורכבת ולכן הפתרונות שהם מציעים הם מורכבים.
ריכזתי עבורכם רשימה של שבעה צעדים שאני עושה לפני שאני עולה בקמפיין ממומן. מדובר בשבעה דברים בסיסיים שהם הדבש. התמצית. מענה נכון עליהם הופך את הקמפיין השיווקי לאפקטיבי ומניב.
תזכרו, בסופו של דבר, הדברים הפשוטים עובדים הכי טוב. ההבנה של העקרונות מטה תיתן לכם פוקוס מטורף, תעשה לכם סדר ותכוון אתכם לקמפיין ממוקד, מדוייק ואפקטיבי.
7 הצעדים מטה הינם חלק מתוכנית מלאה – רואים אתכם קונים מכם.
בתוכנית המלאה אני מלמדת בפשטות את כל האסטרטגיות והטקטיקות שיגרמו ללקוחות שלכם לראות אתכם, להאמין לכם ולרצות לקנות דווקא מכם.
בגדול, זה חלומו של כל בעל עסק. והאמת זה לא מורכב. זה אפילו די פשוט.
אז בבקשה, להלן 7 הצעדים. קראו כל אחד ותחשבו איך אתם מיישמים אותו בקמפיין שלכם, תתנו מענה כנה ומדוייק, לאחר מכן תוכלו לצאת בקמפיין מוצלח.
בהצלחה
7 הצעדים לקמפיין מוצלח:
- הגדירו מי הלקוח שלכם – לטובת הקמפיין הספציפי
אולי הנקודה הכי קלישאתית, אבל, לפני שאתם עוברים הלאה, קחו דף ועט ותכתבו, מי הלקוח שאתם מוכרים לו, מה הבעיה שלו. לא מה אתם חושבים שהבעיה, לא מה אתם רוצים שתהיה הבעיה שלו, אלא באמת מה הבעיה שלו. מה מטריד ומציק לו.
אתן לכם דוגמא, השבוע פנתה אלי אישה שהייתה 35 שנה שכירה, מתוכם, 25 שנה שימשה מנכ"לית של עמותה גדולה. לפני מספר חודשים פתחה עסק – הגדירה את קהל היעד שלה – נשים הנמצאות בקריירה שלהם, אבל הן כל כך עסוקות בקיירה שהן מאבדות את הבית ואת עצמן. אני הייתי כזו היא אומרת. ואני רוצה להציל נשים שלא יבזבזו את הזמן כמו שאני בזבזתי. הייתי צריכה לעזוב לפני 10 שנים. לדבריה, מגיעות אליה נשים ויש לה פעילות ענפה אבל לא מגיעות הנשים שהיא מכוונת אליהן. מי שהיא רוצה. מיד אמרתי לה שברור שלא יבואו כי הן לא נמצאות בבעיה שהיא חושבת שהן נמצאות בה. הן לא חוות את הכאב והתסכול, הן, כמו שהיא הייתה לפני 10 שנים, לא מרגישות שיש בעיה. מה שרואים מכאן לא רואים משם. פשוט.
אז כנסו לנעליים של הלקוח שלכם, דמיינו אותו מה הוא מרגיש מה הוא רוצה ותרשמו איזה בעיה אתם פותרים לו.
- ציירו את המסלול שהלקוח שלכם צפוי לעבור בקמפיין שלכם
לכל הפעילות השיווקית שלכם צריך להיות בסוף נתיב אחד מוגדר – לאן אתם שולחים את הלקוח, מה אתם רוצים שיעשה. לאורך הקמפיין יהיו לעיתים שלבים שונים אותם תרצו שהלקוח יעבור. וודאו שברור לכם מה אתם רוצים שהלקוח יעשה בכל שלב ושלב, ושיהיו לו סיבות מעולות לעבור איתכם לשלב הבא.
- מה ההבטחה שאתם נותנים ללקוח שלכם
כתבו הבטחה ברורה, ההבטחה חייבת להיות מקושרת ללקוח ולבעיה שלו, ולוודא שהמוצר או השירות שלכם אכן מקיים את ההבטחה.
- היו בטוחים שהמוצר או השירות שלכם אכן פותר ללקוח את הבעיה
מה המוצר שאתם מציעים לו, המוצר שאתם מציעים בסוף חייב להיות מחובר לבעיה שזיהיתם. מוצר מוגדר, ברור, עם מחיר ברור, עם תועלת שעונה על הבטחה ברורה.
- התאימו את ההצעה השיווקית שלכם לרמת הבשלות של הלקוח לקנות
בין אם זה מוצר או שירות, ההצעה השיווקית שלכם חייבת להתאים לרמת הבשלות של הלקוח לרכוש. מה שאומר שההצעה השיווקית שלכם צריכה להתאים הן ברמת המחיר והן ברמת הערך שהיא מציעה, ל"טמפרטורת החום" של הלקוח. לקוחות קרים – הצעה רזה וזולה, לקוחות חמים הצעה עשירה ויקרה.
- שלבו בקמפיין שלכם את הטריגרים הפסיכולוגיים שגורמים ללקוחות לקנות
לקוחות קונים מכל מני סיבות, יש מספר טריגרים חזקים שמניעים אנשים וגורמים להם להוציא את כרטיס האשראי ולקנות. אחד מהם הוא הצורך להיות בטוח שהוא עושה את הבחירה הנכונה. ואתם חייבים לעשות הכל על מנת להעלות את הבטחון הזה. כבר בקמפיין שלכם. איך? הציגו עדויות של אנשים כמוהו שרכשו והם מרוצים. זה נכון הן לגבי מוצרים והן לגבי שירותים. בתוך תהליך המכירה שלכם בקמפיין, תנו ללקוחות שלכם את בטחון שהם מקבלים את ההחלטה הנכונה. שלבו עדויות, המלצות וסיפורי לקוחות מרוצים. זה עובד בטרוף. תחשבו על עצמכם, מתי הכי קל לכם לקנות? כשקיבלתם המלצה. אם עדין לכם עדויות? זה הזמן להתחיל לאסוף.
- דעו את הנתונים שלכם
לפני שאתם עולים בקמפיין, ובמהלכו בדקו את הנתונים שלכם, תבינו באמת מה אתם צריכים לשפר בקמפיין שלכם. כשבעל עסק בא ואומר לי אני עושה הרבה ובכל זאת לא קונים ממני ואין לי תנועה שאני רוצה בעסק, אני אומרת תבדוק את עצמך בשלושת הפרמטים:
כמה באמת רואים – מה החשיפה האמיתית שיש לך
מתןך החשיפה – תבדוק בבקשה כמה מהם הופכים למתעניינים,
וכמה מהם ללקוחות משלמים.
הכרה לעומק של כל אחד מהשלבים האלו תיתן לכם את התשובה הפשוטה והמהירה ביותר מה עליכם לשנות. לדוגמא – אם נכנסים לכם 100 לקוחות לדף הנחיתה ומתוכם 60 משאירים פרטים ולבסוף אתם רואים רק מכירה אחת – ברור שהבעיה היא בסגירה עם הלקוח, בהצעה השיווקית שלכם או במיומנות המכירה שלכם. ושם לשים את הפוקוס. אם מתוך 100 שנכנסו לדף – 10 משאירים פרטים ומתוכם אתם מצליחים לסגור 4 לקוחות – ברור שהנקודה עליה תשימו פוקוס היא להמיר יותר לקוחות בדף הנחיתה. או בכלל להכניס יותר לקוחות למשפך שלכם.
זהו. בהצלחה.
לא יודעים איך לעשות את זה לבד? זקוקים לעזרה למימוש אחד או יותר מהצעדים מעלה – תדברו איתי. אעזור לכם.
בשבילכם,
אראלה