ייעוץ ארגוני

ניהול שינוי ארגוני גישות שיטות ותהליכים

ייעוץ ארגוני

מטרתו של תהליך ייעוץ ארגוני היא לעזור לכם להשיג את המטרות ולצמוח. הדינמיות בשווקים, גלובליזציה ומגמות נוספות משפיעות על האופן בו ארגונים פועלים ומעלה את הצורך לעשות שינויים והתאמות על מנת להמשיך ולצמח. ייעוץ ארגוני ועבודה עם יועץ ארגוני מומלץ מסייע לזהות את הפערים ולהוביל שינוי.

ייעוץ ארגוני – השלבים

במסגרת הייעוץ הארגוני, אני מסייעת למנהלים בארגון להבין ולהגדיר את המטרות בתוך הסביבה בה הם פועלים, לבחור את הדרך הטובה ביותר להשיג אותן.

שלושה שלבים לתהליך ייעוץ ארגוני:

  1. להבין מה קיים, מה האתגרים הקיימים היום בארגון.
  2. מתן המלצות לשיפור ומפת דרכים לפיתוח הארגוני.
  3. ליווי ליישום השינוי בתוך הארגון.

 

שלב א' – זיהוי המצב הקיים

יועץ ארגוני מומלץ בוחן את הארגון במגוון היבטים: ניהוליים, שיווק, תהליכים, מכירות, פיתוח, עובדים. חשוב לזהות ולשים את האצבע על המקומות שמעכבים את המשך הצמיחה של החברה. יועץ ארגוני מומלץ עם ניסיון מזהה תוך כדי תהליך את האתגרים שמעכבים ופוגעים בחברה. האתגרים יכולים להיות ניהוליים – הקשורים לתהליכים, מבנים ארגוניים או לאתגרים בין אישיים. חלק מתפקיד יועץ ארגוני הוא להבין את הרגישויות הבין אישיות, והתנהגותיות שיוצרות מצב ארגוני לא רצוי.

זיהוי הבעיה האמיתית בארגון מתבצעת ע"י שיחות עם עובדים ומנהלים בארגון, תצפיות, והקשבה עמוקה לדברים שנאמרים ולא נאמרים. לאחר זיהוי המקומות הדורשים שינוי, והסכמה עליהם אפשר לעבור לשלב השני. המלצות לשיפור.

שלב ב' – מתן המלצות לשיפור ופיתוח ארגוני

לאחר זיהוי האתגרים האמתיים אני משתפת בתובנות, הדבר נעשה בשיחות פתוחות ומביא לידי ביטוי את הניסיון שלי בהבנה באנשים ועסקים. בשלב זה מקבלים המלצות לשיפור מה שנדרש שיפור. יועץ אירגוני מומלץ מסייע לכם לנהל את השינוי נכון ובהצלחה.

דוגמא להמלצות שמתבהרות תוך כדי תהליך ייעוץ ארגוני:

  • צורך בשינוי ארגוני והתאמת עובדים לתפקידים
  • הגדרות תפקיד ברורות כולל תחומי אחריות
  • בנית תהליכים חדשים התומכים ביעדים
  • הכשרת עובדים
  • פיתוח מנהלים
  • שילוב טכנולוגיות מתקדמות לשיפור יעילות ארגונית
  • בהירות באסטרטגיה עסקית או שיווקית ועוד.

שלב ג' – לאחר שלב זה מוצע ליווי ויישום בשטח

השלב הזה קריטי להצלחה, ליווי נכון של תהליך הייעוץ הארגוני מבטיח שהדברים שסוכמו יתממשו. כאן נדרש ניסיון והבנה לניהול נכון של השינוי. יועץ ארגוני חשוב שיבין את העובדים ויהיה רגיש לצרכים הרגשיים כמו גם המקצועיים של העובדים והמנהלים. פיתוח וייעוץ ארגוני משולבים ומביאים את החברה לשלב הבא שלה.

ייעוץ ארגוני, ובחירת יועצת ארגונית שמתאימה לכם, מסייע לעשות את השינויים וההתאמות הנדרשות על מנת להצליח ולהשיג את המטרות.  

ייעוץ ארגוני עם אראלה – יועצת ארגונית

קיימים בשוק יועצים ארגוניים רבים, חשוב לבחור את היועץ הארגוני שמתאים לכם. במהלך הייעוץ הארגוני אני מתאימה את המבנה הארגוני ליעדים העסקיים, בהירות בתפקידים, שיטות ותהליכים, חיבור נכון בין התפקיד לאדם ועוד. 

שירות זה מביא לידי ביטוי את הניסיון הרב שלי בניהול אנשים ובמיוחד משלבת היבטים מנטאליים המסייעים לאנשים לקבל ולצמח בסביבה משתנה.

הייעוץ הארגוני שאני נותנת מכוון לשלושה מעגלים המשולבים זה בזה. ללא התייחסות לאחד מהם מפספסים בגדול את התהליך וסיכויי ההצלחה יורדים.

שלושה מעגלים להצלחה של תהליך ייעוץ ארגוני:

אנשים, תהליכים ותוצאות – ראו מטה הפירוט.

משפר את התקשרות בארגון, יוצר תהליכים עסקיים נכונים, ומחזק את מעורבות העובדים והמנהלים.

התועלות של תהליך ייעוץ ארגוני עם יועצת ארגונית – אראלה: 

לתהליכי ייעוץ ארגוני שאני מקיימת בחברות יש יתרונות אדירים:

  • שיפור דרמטי בתקשורת בחברה
  • מקבלים בהירות במטרות –יותר פוקוס
  • עולה הפרודוקטיביות – הרבה יותר יעילים
  • חופש פעולה של העובדים גדל
  • יצירתיות של העובדים עולה
  • המנהלים יותר חופשיים לעסוק בפיתוח התחום שלהם ולא רק בכיבוי שרפות
  • מעורבות העובדים גדלה
  • רמת שירות הלקוחות משתפרת מהותית
  • כתוצאה מכך, נטישת לקוחות יורדת
  • יכולת מכירה עולה כי הביטחון של העובדים בארגון מתחזק
  • מתחדדים הערכים על בסיסם עובדים
  • פחות נטישה של עובדים ומנהלים
  • שיפור מהותי בעבודת הצוות ובשיתוף הפעולה בתוך החברה
  • עליה ושיפור דרסטי בתוצאות העסקיות

 

ניהול שינוי ארגוני – גישות שיטות ותהליכים

את השינוי הארגוני חשוב לנהל, מרבית האנשים לא אוהבים שינוי. הם אוהבים להישאר במוכר בידוע ולא תמיד קל להנהיג את השינוי בתוך הארגון. לכן, חלק משמעותי מתפקיד יועץ ארגוני הוא להצליח לרתום את הנשים ולחבר אותם לשינוי. לגרום לאנשים לראות את היתרונות בשינוי עבורם ולא רק עבור העסק והחברה.

שינוי ארגוני נוגע לעיתים בפחדים וחששות עמוקים של אנשים. אנשים זה דבר מורכב, יש שיקבלו את השינוי הצפוי כמהלך שמאיים על המעמד של העובד ויתנגדו לו. שינוי שנעשה כהנחתה מלמעלה יתקשה לקבל את שיתוף הפעולה של העובדים והמנהלים. ולכן, כל תהליך עם יועץ ארגוני, חשוב שיעשה בצורה נכונה שמשתפת ורותמת את העובדים.

ייעוץ ארגוני שעובד בצורה רגישה ומחברת מביא לא רק לשיתוף פעולה של העובדים אלא יוצר מעורבות גבוה של העובדים. כשאני רואה שעובדים ומנהלים מעלים רעיוניות, חושבים יצירתי ופתוחים לשינויים אני מבינה שהצלחתי.

חשוב בתהליך שינוי ארגוני להבטיח שהעובדים מקבלים את השינוי ורוצים בו.

פיתוח ארגוני

פיתוח ארגוני הינו חלק מתהליך ייעוץ ארגוני. המטרות של פיתוח אירגוני תלוי במצב הספציפי של החברה ולאן רוצים להגיע. מגדירים כבר בהתחלה מה המטרה שלשמה החלו בתהליך הייעוץ הארגוני. ייעוץ ארגוני נכון מוביל בסופו של דבר לפיתוח של הארגון כולו. פיתוח ארגוני מפתח את המנהלים, העובדים ואת התהליכים בתוך הארגון. בסופו של תהליך ובהתאם למטרות שהוגדרו נוצר ארגון מפותח יותר ורואים את זה בתוצאות העסקיות. ארגון מפות ביכולת שלו לתת מענה טוב ללקוחות, רמת שירות טובה, עובדים מרוצים יותר ומעורבים יותר ומנהלים שיודעים להנהיג את הארגון.

למי מומלץ לקחת יועץ או יועצת ארגונית

תהליך ייעוץ ארגוני מתאים לארגונים אשר נמצאים בתהליכי שינוי, הן תהליכי צמיחה והן תהליכי קיטון. במיוחד עבור ארגונים שרוצים להמשיך ולצמח בסביבה המשתנה.

כיום, יותר ויותר ארגונים משלבים יועצים ארגוניים מומלצים כחלק מההתפתחות העסקית שלהם. פיתוח וייעוץ ארגוני מסייעים להשיג את התוצאות, מכניסים בהירות ביעדים ויוצרים חוויה חדשה של העובדים.

עובדים שצמאים לשינוי, רוצים להיות שותפים לשינוי ושמחים מאוד לראות אותו קורה. בארגונים רבים בהם אני פועלת, הפידבקים של העובדים זה הדבר המשמח ביותר בתהליך. לשמוע עד כמה איכפת להם ורוצים לחולל שינוי. יועצת אירגונית מומלצת בעלת ניסיון והוכחות יכולה לסייע לכם לעשות תהליך שמביא לצמיחה והצלחה.

מה צריך לדעת לפני שנכנסים לתהליך ייעוץ ארגוני

חשוב לקחת בחשבון שהכנסת יועץ ארגוני לקרביים של העסק הוא לא תהליך פשוט. מעבר לשכר של היועץ של צורך בפתיחות, התמסרות ורצון לעשות שינוי. חשוב לקחת בחשבון שמדובר בתהליך, לא חייב להיות ממושך, אבל בכל זאת, זה לא קורה ביום או יומיים. שינויים וניהול שינוי על מנת לפתח את הארגון ולהביא לתוצאות אחרות ממה שקיימות, מצריך עבודה. עם זאת, מדובר בתהליך מעורר השראה, שפותח את הראש ומלמד יותר מכל על העובדים והמנהלים. מלמד אותם על עצמם, וההשפעות של עבודה נכונה הן הרבה מעבר למסגרת של החברה. שינוי התנהגויות של אנשים בא לידי ביטוי במעגלים נוספים בחיים של העובדים והמנהלים.

מה משך תהליך ייעוץ ארגוני?

משך תהליך של ייעוץ ארגוני תלוי ביעדים שהוגדרו ובמרכבות השינוי הנדרש. יכול לקחת שלושה חודשים ועד שנה של ליווי עקבי. את משך התהליך מחלקים לתוצאות רצויות ומטרות ועובדים לאורך כל התהליך יחד. תוך כדי תהליך מובילים פיתוח ארגוני ממוקד יעדים.

מי משתתף בתהליך?

לעיתים תהליכים נוגעים למחלקה ספציפית בארגון אם מדובר בארגון גדול, או תהליך של ייעוץ ארגוני חוצה חברה אם מדובר בחברה בינונית. בהתאם לגודל החברה וליעדים שנקבעו מחליטים מי גורמי המפתח שלוקחים חלק בתהליך.

לסיכום – ייעוץ ארגוני

לסיכום, תהליך ייעוץ ארגוני, והכנסת יועץ ארגוני לקרביים של החברה, הוא תהליך משמעותי מאוד, שעושה שינוי גדול. מורכב משלושה שלבים שעושים לכם סדר ומסייעים לכם לעשות את הצעד הבא שלכם.

נשמע לכם מעניין? הכי טוב שנדבר, תשאירו הפרטים ואחזור אליכם במהירות.

הדינמיות בשווקים מעלה את הצורך לעשות שינויים והתאמות בתוך הארגון על מנת להמשיך ולצמח. הייעוץ הארגוני עם אראלה משפר את התקשרות בארגון, יוצר תהליכים עסקיים נכונים, ומחזק את מעורבות העובדים והמנהלים.

שירות זה מביא לידי ביטוי את הניסיון הרב שלי בניהול אנשים ובמיוחד משלבת היבטים מנטאליים המסייעים לאנשים לקבל ולצמח בסביבה משתנה.

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ארגוני השירותים

ייעוץ למנהלים

ייעוץ אישי מקצועי למנהלים ובכירים
מיועד למנהלים ומנכ”לים שרוצים לפתח את כישורי המנהיגות, הניהול והיכולת להניע עובדים.

ייעוץ ארגוני

פיתוח ושיפור בצוותי עבודה
מבנה ארגוני, בהירות בתפקידים,
שיטות ותהליכים,
מערכות יחסים בין עובדים ומנהלים.

הרצאות וסדנאות

קורסי ניהול, העצמה ופיתוח עובדים העובדים הם המנוף להצלחת הארגון והעסק, פיתוח העובדים היא ההשקעה החכמה והמשתלמת ביותר.​

המומחיות שלי

אנשים

"כשמדובר על הצלחה בעסקים זה הכל אנשים אנשים אנשים" אומר ריצארד ברנסון וצודק. הלקוחות, העובדים, השותפים העסקיים, הספקים, כולם אנשים. הצלחה של עסק היא להבין אנשים, לדעת מה מניע אותם, לזהות מה הם רוצים ולספק את זה מעולה.

מספרים

המספרים מספרים לנו את הסיפור של העסק, בלי רגשות בלי פרשנויות נטו. מה באמת קורה. מה עובד ומה לא. כמה מרוויחים או כמה מפסידים. ולמה. אני כלכלנית שאוהבת לגלות את הסיפור האמיתי.

ניהול

ניהול על כל צורותיו, ניהול אנשים, ניהול תהליכים, ניהול המכירות, ניהול צוות עובדים, ניהול השיווק, ניהול התפעול. ניהול נכון שיש בו הבנה עסקית יחד עם הבנה של אנשים מביא לתוצאות בעסק.

נשמע מעניין? בואו נדבר

לקוחות ממליצים