"מתי הם יבינו שאני בסך הכל מלצר"?

את המשפט הזה אמר לי אחד האנשים היותר מוכשרים במיקרוסופט, האיש שכתב את הנאומים של ביל גייטס וכיום אחראי על כל מערך השיווק של החברה. כריס קפוסלה.

לפני כמה שנים בביקור שלו בארץ הוא סיפר לי שאשתו אומרת לו "מתי הם יבינו שאתה בסך הכל מלצר"  "When they will realize that you are only a waiter"  

קפוסלה האיטלקי, עבד בצעירותו כמלצר במסעדה של ההורים שלו, בהמשך, הגיע למיקרוסופט ומהר מאוד טיפס לעמדות מפתח.
ובכל זאת, זה המשפט שמהדהד לו בראש, "מתי הם יבינו שאתה בסך הכל מלצר". (ברור לנו שאשתו היא רק מראה שלו, היא אומרת את מה שעובר לו בראש, גם אם לא במודע).

מתי תתגלה התרמית הגדולה. מתי יגלו את הבלוף הגדול, שאתה בסך הכל מלצר. שכל הרצאות הענק שאתה נותן, והכישרון השיווקי העצום, הוא בעצם לא קיים, מה שקיים זה כריס הקטן שהוא בסך הכל…. מלצר.

מצחיק איך המשפט הזה נחרט לי במח. כשדברים נחרטים אצלנו ומהדהדים הם נוגעים בנו פנימה.

השבוע, במהלך פגישה עם לקוחה מוכשרת בטרוף. נזכרתי שוב. הלקוחה המוכשרת נמנעה מלעשות פעולה כשלהיא, בתרגיל לגילוי מה החסם האמיתי עלה הפחד שאם אני אעשה ולא אצליח, בעצם יגלו שאני בלוף.
כל עוד אני לא עושה, יש את האשליה שאני מעולה. למה לסכן את זה?

הכי הטריד אותה שהיא בעצמה תגלה שהיא בלוף. כל עוד לא חווים כישלון אפשר להמשיך במשחק האשליות.

היא בעצם אומרת לעצמה (לא במודע) אל תקחי את הפרוייקט הגדול הבא, אל תכתבי את הספר הבא, אל תלכי לפגישה החשובה הזו, שמא אולי יגלו שאת בלוף. פיקציה. יגלו את התרמית הגדולה.

כשאת נמנעת את מוגנת, את שומרת על עצמך. כל עוד את לא חושפת "הבלוף הגדול", "האשליה" ממשיכה להתקיים.
דווקא האנשים המוכשרים ביותר מסתובבים עם התחושה הזו שהגיעו לדברים במקרה, שאנשים סתם אומרים שהם טובים כי לא נעים להם. זה לא באמת.

הגילוי הזה הוא גילוי משמעותי.
להבין לעומק מה מעכב ובאמת מונע מאיתנו לעשות. ולדעת שגם עשייה חלקית, טובה מלא לעשות כלום. פשוט כי עשיה חלקית מניעה גלגלים, יוצרת אנרגיה של תנועה, ומחוללת שינוי.

רוצים לגלות מה באמת מונע מכם לפרוץ – תדברו איתי. ואז נבצע פעולות משמעותיות לשינוי וצמיחה. היום.

תכתבו לי או תתקשרו – 0533389441 (זה הנייד האישי שלי).

אראלה 

אהבתם? תשתפו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

רוצה לנהל טוב יותר?