איך בונים תוכנית שיווקית

תוכנית שיווקית

במאמר הזה, אסקור את חמשת השלבים לבנית תוכנית שיווקית שיש סיכוי גבוהה שתיישמו בפועל, למה? כי היא תהיה מתאימה לכם. מתאימה למה שאתם אוהבים לעשות וליתרון האישי שלכם בשוק. 

חמשת השלבים מוגשים לכם כמפרט שיאפשר לכם לקחת את הרעיונות וליישם אצלכם בעסק. 

בכל חמשת השלבים הללו ישנם שני מרכזי כח, שהם הכי משמעותיים, ומהווים את הבסיס לתוכנית שיווקית והם – מציאת הייחודיות שלכם, יחד עם ההבנה והדיוק מי הלקוחות שלכם. להלן חמשת השלבים


שלב ראשון – זהו את העוצמות שלכם

בנית התוכנית השיווקית מתחילה בכם.
השלב הראשון הוא לחדד לעצמכם מה אתם אוהבים, במה אתם חזקים, על בסיס מה אתם בונים את העסק שלכם. בשווקים תחרותיים ומאתגרים, ההבנה מה היתרון שלכם היא הבנה מהותית לשיווק אפקטיבי. החידוד והדיוק של מי אתם, מה אתם באמת מוכרים, ולמה אתם בעסק הזה, זה הבסיס לתוכנית השיווקית שלכם.

נקודת הדבש שלכם נמצאת בחיבור שבין שלושה מעגלים

  • מה אתם אוהבים לעשות
  • במה אתם מעולים
  • על מה מוכנים לקוחות לשלם

החיבור של השלושה יוצר את נקודת הדבש שלכם. 

על השלב הראשון – איך בונים יתרון תחרותי ומוצאים את הייחודיות שלכם כתבתי במאמר כאן. לאחר שסיימתם את השלב שמסתכל עליכם פנימה, מגיעה הזמן לצאת החוצה ולהכיר לעומק את הלקוחות שלכם.

 

שלב שני – מי הלקוח שלכם

 לאחרונה שמעתי מדר’ יניב זייד סיפור מעניין על דיסני. באחד הבקרים פנה הגנן של מתחם השעשועים הגדול, והתלונן בפניו של דיסני שהלקוחות לא מנומסים ולא ממושמעים. הגנן סיפר לו ששתל ערוגות פרחים מקסימות והאורחים (כך כינה אותם דיסני) דורכים דווקא באמצע הערוגות כי מבקשים להצטלם על רקע הטירה המפורסמת.  הגנן ביקש את רשותו של דיסני לגדר את הפרחים על מנת לשמור עליהם ולמנוע כניסה של לקוחות לערוגות. דיסני ענה לו, עליך לעשות בדיוק ההפך, אם הלקוחות כל כך רוצים להצטלם על רקע הטירה ומצאו שהמיקום הזה הוא הכי טוב, והם מוכנים אפילו להרוס את הפרחים בכדי להשיג תמונה טובה אנחנו חייבים לתת להם את זה. אנחנו נוציא את הפרחים מהמיקום הנוכחי ונשתול אותם במקום אחר. ואת הנקודה המבוקשת נהפוך לנקודה רשמית של צילומים. נשים שלט ונעזור לאורחים לממש את מה שרוצים.

זו היא דוגמא להקשבה נהדרת לצרכי לקוח. בסופו של דבר הכרות עם הלקוחות, להבין מי הוא, מה אוהב ומה מעניין אותו מאפשרת לכם ליצור מוצרים רלוונטיים ומתאימים. 
בהקשר של תוכנית שיווקית – ככל שתכירו את הלקוח שלכם טוב יותר הפתרון שתתנו לו יהיה מתאים יותר. אפיון הלקוח כולל סדרת שאלות וחשיבה מתמדת מה אתם יכולים לעשות על מנת לספק טוב יותר את צרכי הלקוח. במאמר כאן תוכלו לקבל כמה רעיונות טובים שיעזרו לכם להכיר טוב יותר את הלקוח שלכם. 

תוכנית שיווקית טובה מבוססת בראש ובראשנה על הכירות טובה עם הלקוח שלכם. מי הוא, מה כואב לו, למה שיקנה ממני, איך אני יכולה לעזור לו, איפה מסתובב, ממי עוד קונה מוצרים שמשלימים למוצרים שלי, מה רמת ההכנסה שלו, מה התחביבים שלו, מה מטריד אותו ולמה הוא לא ישן בלילה, זו רשימה לדוגמא שתאפשר לכם להכיר טוב יותר את הלקוחות שלכם.  

שלב שלישי – המוצרים והשירותים שלכם

אנשים קונים את מה שהם מרגישים שיעשה להם טוב. שנכון להם.
בניה נכונה של סל מוצרים ושירותים יגדיל את הערך שלכם ללקוח ויקדם את המכירות בעסק. 
המגוון הנכון של המוצרים, התמחור הנכון, בנית החבילה הנכונה שתאפשר ללקוח לרכוש מכם בקלות את מה שמתאים לו.
ככל שאתם מכירים ומבינים את צרכי הלקוחות שלכם כך אתם יכולים להתאים להם את המוצרים והשירותים בצורה הטובה ביותר. הרחבת קהל היעד שלכם ירחיב את המגוון שאתם מציעים. 
התפתחות המוצרים מתרחשת לאורך כל חיי העסק. אחת לתקופה נכון לעשות התבוננות פנימה ולראות מה מגוון המוצרים שאתם משווקים, האם יש מוצרים או שירותים שאינם ריווחיים ונכון להוריד אותם, האם יש מוצרים שצריך לעדכן, גם ברמת המחיר, או התכולה שאתם מציעים. האם יש מוצרים נוספים שאתם יכולים להציע ללקוחות הקיימים ובכך להגדיל את הסל שהלקוח צורך מכם ועוד.

השתנות השוק והאפשרויות המתחדשות מחייבות בעלי עסקים וארגונים לחשוב כל הזמן איך ניתן להגדיל את ההיצע ללקוח הקיים, ומה ניתן לעשות על מנת להגדיל את הסיכוי שגם בעתיד הלקוח ירכוש ממני.
במאמר כאן – ראינו מהם שלושת הדרכים להגדיל את ההכנסות בעסק  אם טרם קראתם מומלץ לקרוא. לסיכום – כתבו לכם מה אתם מוכרים? מה אתם מציעים ללקוחות שלכם? מה מיוחד בהצעת המכר שלכם עבור הלקוחות? במאמר כאן תוכלו להרחיב איך בונים סל מוצרים נכון לעסק שלכם. 

שלב רביעי – המפה השיווקית

לאחר שהשלמנו את שלושת הצעדים הראשונים בבנית תוכנית שיווקית הגענו הזמן לעשות את הצעד הראשון בשיווק והוא לבנות את המפה השיווקית.

המפה השיווקית היא מיפוי מלא של כל ההזדמנויות השיווקיות שיש לכם בעזרתם אתם יכולים להגיע ללקוחות שלכם. מגוון האפשרויות השיווקיות הוא גדול, וכל אחד חשוב שיבחר את הפעולות השיווקיות שהכי מתאימות לו. אחד אוהב לכתוב ומעולה בפייסבוק, השני אוהב להתראיין וליצור אייטמים תקשורתיים, השלישי אוהב יחס אינטימי ואחד על אחד – פגישות אישיות ונטוורקינג, הרביעי אוהב להצטלם ולהעלות סרטונים בעלי ערך ללקוחות שלו.

האפשרויות השיווקיות היום הן מרובות ויחסית זולות. שימוש נכון בכל האמצעים השיווקיים העומדים לרשות בעלי עסקים יגדילו את החשיפה ויאפשרו לבנות מנועים קבועים של גיוס לקוחות וניה של לקוחות רלוונטיים.

המפה השיווקית כוללת פלטפורמות שיווקיות כגון:

אתר, פייסבוק ממומן ואורגני, גוגל ממומן ואורגני, לינקדאין, דפי נחיתה, יוטיוב סרטונים, אינסטגרם, הרצאות, שיתופי פעולה, תערוכות, מאמרים, יחסי ציבור, פרסום מסורתי, פניות קרות למכירות, הפניות מלקוחות קיימים, נטוורקינג עסקי, רשת הקשרים האישיים ועוד.

בחירת האפיק השיווקי תלוי בשני דברים:

  • מה העוצמות שלכם ומה אתם אוהבים לעשות
  • איפה הלקוחות שלכם מסתובבים ומה האפיק בו הסיכוי לפגוש אותם הכי גדול
ערכו מיפוי מלא של האפיקים הרלוונטיים לכם ובנו את הנכסים השיווקים שלכם. אתם נכסים שישמו אתכם במהלך חיי העסק ליצירת לידים איכותיים של לקוחות משלמים.
 

השלב החמישי והאחרון – בנית התוכנית השיווקית

הגענו לשלב האחרון והוא בנית התכנית השיווקית. אוספים את כל המידע בכל אחד מהשלבים מעלה ובונים תכנית שיווקית המכילה:

  • קודם כל את המטרות השיווקיות שלכם, והמטרות העסקיות.
  • אלו פעולות נדרשות לביצוע על מנת להשיג את המטרות
  • באלו כלים שיווקיים ופלטפורמות שיווקיות אתם מעוניים לפעול
  • מי הגורם שיכול לסייע לכם בכל אחד מהפלטפורמות
  • מה התקציב הנתון
  • מהם יעדי הצלחה 
  • יוצאים לדרך.

התהליך מעלה לא נעשה באופן חד פעמי, אחת לתקופה נדרשת חשיבה שיווקית ובקרה אלו מהפעולות עובדות, מה מצליח ומה כדאי לשנות. התבוננות מחודשת על הלקוחות, על השתנות השוק והמתחרים, על המוצרים החדשים שנכנסים לשוק ועל השיפור שחל בכם ובעסק שלכם שמאפשר לכם לתת יותר ללקוחות שלכם.

לקבלת עזרה בהכנת תוכנית שיווקית לעסק שלכם צרו קשר עוד היום ואסייע לכם.

אהבתם? תשתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם

Connecting the Dots שלי

סטיב ג’ובס מספר בהרצאה מפורסמת שלו, שבכל זמן נתון במהלך חייו הוא לא ראה את התמונה הכוללת: הוא אסף התנסויות, חוויות ולמידה,

קרא עוד